Gå til innhold

Bruk av "nye stiler" og bokmerker i Word

lineej

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med et problem holder på å lage nye Word-maler for en oppdragsgiver. Jeg har nå støtt på et problem.

Jeg lager nye stiler ala firmanavn_overskrift_1, firmanavn_overskrift_2 osv basert på standard stilen Overskrift. Dette fungerer veldig fint, men så blir disse stilene brukt i et større dokument alt fungerer fint, men det er ønskelig å sette inn hyperkoblinger til disse overskriftene ved bruk av dialogen: Hyperkobling under sett inn.

Velger knappen bokmerke den dialogen som nå vises så finnes bare de overskriftene som har stilen Overskrift / Heading ( standard stiler fra Word) Hvordan skal jeg få de egendefinerte stilene inn i denne dialogen.

Må jeg lage en makro som lager automatisk bokmerker av de tekstene som har de egendefinerte stilene?

Dette virker ikke særlig bra. Håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer, det er ikke mulig å få egendefinerte stiler i denne dialogboksen. Les mer om det her:

http://www.shaunakelly.com/word/numbering/...dingStyles.html

Som du vil se der anbefales det i stedet at du modifiserer de innebygde stilene slik at de blir slik du ønsker, det har mange fordeler (og noen ulemper).

En annen ting du bør passe på i et slikt arbeide er å IKKE basere dine egendefinerte stiler på andre stiler, særlig ikke innebygde stiler. Det vil før eller siden føre til problemer når noen endrer en av de stilene dine stiler er basert på. Da vil nemlig dine egendefinerte stiler endres tilsvarende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...