Gå til innhold

Elendig kvalitet på tv-ut... HJELP MEG!!!


Anbefalte innlegg

Har ett Gainward gf4ti4400 "golden sample" skjermkort og er på ingen måte fornøyd med tv-ut bildet. Er grovkornet, virker som det rett og slett er elendig oppløsning. Har lastet ned og innstallert de nyeste driverne fra nVidia, uten at det hjalp i det hele tatt. Noen som har samme problemet? Og eve. en løsning på det? I tillegg sliter jeg med at for å få rett oppløsning på tv'en, så må jeg ha samme oppløsningen på skjermen, selv om man liksom kan velge forskjellige oppløsninger for skjerm og tv. Hvorfor er det slik? Er jo komplett idiotisk at man skal være nødt til å ha 800x600 på pc-skjermen for å kunne se hele bildet på tv'en, eller???

 

PS! Trenger ikke å høre at ati har bedre tv-ut enn nVidia, for det hjelper meg ikke så mye :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt vanlig prob. på de fleste tv-ut opplegg.Tv støtter max 800x600 oppløsning(pal,europeisk)regner med du tenker på tv-bildet av skrivebordet ditt,da hadde jeg prøvd å bytte font til en høy-kontrast type,slik at du greit kan lese text på tv.Du skriver ikke noe om dvd-ut på tv,så jeg regner med du ikke har noe prob. der.Råd ang. valg av tv til pc bruk:kjøp 100hz tv med vga modul(feks.finlux),og s-video inn(egen kontakt,ikke gjennom scart)

Lenke til kommentar

Sant nok

 

Vanlig problem detta ja

 

De fleste Nvidia har ikke noe særlig tv ut eller tv ut med bob bob ikke sant kvalitet.

 

Ati/Hercules eller Matrox er bedre på slikt selvsagt

 

Selv bruker jeg eget mpeg kort (som jeg har hatt i 3.5 år) og S-VHS på bilde, phono kabler for lyd.

 

Funker bra det

 

Fjellstøtt bilde i 32" i 100 hz

Lenke til kommentar

Er ikke skriverbordsbildet som er problemet, er nok dessverre dvd-ut'en jeg tenker på, som er dårlig. At skriverbordsbildet ikke blir bra har jeg forstått, og det er heller ikke noe problem, men det rare er jo at div-x'er har like god, om ikke bedre kvalitet enn dvd'ene.... Sånn kan det jo ikke skulle være...

Lenke til kommentar

vell du får vanvittig bra bilde med divx oxo(divx5.02 feks.),men dvd SKAL være bedre,så dette får meg til å tenke på om d kan være noe med dvd-rommen,siden filmer på harddisk er bra(hvis du har divx-ripp på harddisk da?)Regner med udma er aktivert på dvd rom.Ha dvd som sekondary master og brenner som S.slave(disse innstillingene ang. ide oppsett ble anbefalt av matrox tv-out support)

 

Ellers bruk korte kabler mellom pc-tv,max 3m for å være nøye(pirkete).

 

Hvordan har du koblet fra pc til tv,gi en grundig beskrivelse samt cpu+ramm og mobo(husker ikke om du skrev d):)

Lenke til kommentar

prøv å skjekke TV-ut standardene, bildet er jo ikke noe fint når NTSC (eller hva det nå var) er aktivert.

PAL-B eller PAL-G for norge, ikke NTSC-M osv.

Kan jo også være andre Nview settings du har på/av.

Skjekk også under den andre flikken for innstillinger (kort-spesifikke, ikke Nview-tab'en).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...