Gå til innhold

TEST: D-Link DSM-320: Trådløs multimedia


Anbefalte innlegg

av det jeg har hørt har denne mediaspilleren en produksjonsfeil som går på svinn ved sending/mottak av signaler. dette kan vist nok rettes opp selv og forklaring på dette skal ligge på nett en plass jeg ikke vet.

 

dette vil bety for det at mediaspilleren vil være mer kresen på signal enn den normalt ville vært uten denne feilen.

 

Normalt sett i et trådløst nettverk så synker overføringshastigheten når signalet blir dårlig. Ser du på film media vil du merke dette av at bildet hakker seg avgårde.

 

I mitt nettverk har eg funnet ut at signalet virkelig hopper og danser, men det gjelder hele nettverket mitt og har derfor bestilt meg en kraftigere router (108MBs mot normalt 54MBs)

Pr idag har jeg 66% dekning på routeren og har sett alle Lost seriene i HDTV format uten problemer via dette.

Har kun opplevd problemer som hakking i bildet når nettverket mitt hopper og danser på signalet og det er grusomt irriterende.

Ofte kan du stige opptil flere prosent i dekning bare ved å justere antennen, flytte noen mm/cm på router eller PC.

Overføringen av media kan også påvirkes av hvor mange som er logget på routeren din, og hvor god routeren din er i den faktiske båndbredden.

Spesifikken sier gjerne 54MBs men dette er ikke alltid like bra utnyttet i de forskjellige routerene

 

Opplevde opptil 40% dekning hos naboen som bruker internet gjennom routeren min bare ved å vri litt på antennen og flytte pc'en noen veldig få cm.

 

Dekning er alt.

Mediaspilleren klarer seg ypperlig ved overføring av media dersom signalet i ditt nettverk er relativt bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har fått meg D-Link DSM-320 nå, brukt på QXL.

Opplever ikke noe hakking på XviD filmer koblet til min 54 Mbit WLan router,

har ikke moddet i boksen som linken over viser. Men får ikke spilt av DiVX 3

low motion filmer eller MPEG SVCD filmer. Stemmer det med originale serveren?

 

Har også måttet slå av WPA-PSK på routeren, og bruker kun MAC-filter nå.

Kanskje ikke lureste men har ikke fått den til å virke med WEP kryptering enda.

 

Jeg mener å fått til den medfulgte Media Server programmet til D-Link,

men noen ganger får jeg "unable to access folder", selv om jeg har

shared katalogen. Hva kommer det av? Jeg har åpnet for port 41952

på DLinken på WLAN routeren min, som manuelen anbefaller. Er det

noe jeg har glemt?

 

Har også prøvd TVersity server programmet, men det er jo lite brukervennlig

og man må share med dos-kommandoer ikke noe GUI! Jeg fikk heller

ikke spilt noen videoer/mp3/bilder med TVersity. Noen tips eller om noen

kan anbefalle andre media server programmer til DLink DSM-320?

 

Spiller ikke Dlinken DVD image i .img eller .vob format ?

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Noen som kan fortelle om det fremdeles er et problem med antall filer/størrelse for avspilling. Viser til 2 av anmelderene av produktet her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25518

5162360[/snapback]

 

For å svare meg selv; Kan rapportere om følgende (etter kort tids testing);

Kan ikke se at det er en begrensning på antall filer. Det som derimot var et problem, var at d-linken til tider låste seg helt. Man måtte rett og slett ta ut strømmen for å skikkelig restarte den. "Frysen" kom typisk i enkelte kataloger og ved avspilling av noen filer. Mulig dette ordner seg på neste firmware oppdatering.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle om det fremdeles er et problem med antall filer/størrelse for avspilling. Viser til 2 av anmelderene av produktet her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25518

5162360[/snapback]

 

For å svare meg selv; Kan rapportere om følgende (etter kort tids testing);

Kan ikke se at det er en begrensning på antall filer. Det som derimot var et problem, var at d-linken til tider låste seg helt. Man måtte rett og slett ta ut strømmen for å skikkelig restarte den. "Frysen" kom typisk i enkelte kataloger og ved avspilling av noen filer. Mulig dette ordner seg på neste firmware oppdatering.

5457666[/snapback]

 

Nå begynner det å bli veldig lenge siden forrige firmware oppdatering hos meg i allefall.

Lenke til kommentar

kjører FW1.6 no, men den er ikkje komt på den europeiske d-linken enda trur eg. oppgraderte frå en amerikansk server.

 

MEN: eg har hørt rykter ( forums.tversity.com trur eg) at det snart kjem ein versjon 1.7 til den europeiske utgåva. supporten til d-link skal vist ha sagt at den snart kjem, men eg veit ikkje kva som er fiksa i den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
kjører FW1.6 no, men den er ikkje komt på den europeiske d-linken enda trur eg. oppgraderte frå en amerikansk server.

 

MEN: eg har hørt rykter ( forums.tversity.com trur eg) at det snart kjem ein versjon 1.7 til den europeiske utgåva. supporten til d-link skal vist ha sagt at den snart kjem, men eg veit ikkje kva som er fiksa i den.

5461083[/snapback]

 

 

Hei! Hvor finner jeg fw 1.6? Var inne på dlink.com og der står det at fw1.7 har kommet men på downloads så ligger kun fw 1.5...

 

Fant det :)ftp://ftp.dlink.com/medialounge/

 

Men er det noen måte å oppgradere fw manuelt??

Endret av hqonline
Lenke til kommentar
kjører FW1.6 no, men den er ikkje komt på den europeiske d-linken enda trur eg. oppgraderte frå en amerikansk server.

 

MEN: eg har hørt rykter ( forums.tversity.com trur eg) at det snart kjem ein versjon 1.7 til den europeiske utgåva. supporten til d-link skal vist ha sagt at den snart kjem, men eg veit ikkje kva som er fiksa i den.

5461083[/snapback]

 

 

Hei! Hvor finner jeg fw 1.6? Var inne på dlink.com og der står det at fw1.7 har kommet men på downloads så ligger kun fw 1.5...

 

Fant det :)ftp://ftp.dlink.com/medialounge/

 

Men er det noen måte å oppgradere fw manuelt??

5576471[/snapback]

 

 

I går kveld(13.02.06) så oppgraderte jeg min dsm320 med firmwareversjon 1.07eu.

Har ikke funnet noen norsk dokumentasjon på hva den støtter men i følge dlink.com så er det støtte for *.SRT subtitles filer samt oppgraderinger av codecs osv. Regner med at den europeiske versjonen har fått det samme. Les mere HER!

Lenke til kommentar
har du opplevd problem med 1.7? Meiner eg har lest ein plass at folk har hatt litt problem med den.

 

Er litt stress for meg å oppgradere, fordi eg har oppgradert manuelt ettersom eg kjører amerikansk versjon av 1.6 og då sikkert ikkje får lasta ned 1.7eu automatisk.

5602999[/snapback]

 

 

Har ikke hatt problemer enda, men jeg kommer tilbake med rapport når jeg har fått testet det mere.

 

Men hvordan fikk du oppdatert fw manuelt? fw 1.7 amerikansk versjon ligger på ftp.dlink.com...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
Noen som kan fortelle om det fremdeles er et problem med antall filer/størrelse for avspilling. Viser til 2 av anmelderene av produktet her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25518

5162360[/snapback]

 

 

Anskaffet meg nettopp en 320rd og tar derfor opp denne tråden igjen.. det meste funker jo sånn halveis dårlig - f.eks. problemer med å spille av filmer (ser ikke hele skjermbildet, eller det dukker opp som en liten boks etc etc). Det mest irriterende er dog søkefunksjonen, som for meg virker helt molbo. Har ca. 20000 sanger på disk og skulle ønske meg en søkefunksjon a la iTunes'. Ikke finner den låter jeg definitivt vet ligger der, noen ganger finner den absolutt ingenting, og den er jo bunnløst treg å benytte (når det gjelder inntasting etc). Noen som vet om en løsning på dette? Oppgradere firmware'n? Har versjon "1.01eu" og boksen sier dette er den siste når jeg prøver meg på en oppgradering via setup-menyen.

Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle om det fremdeles er et problem med antall filer/størrelse for avspilling. Viser til 2 av anmelderene av produktet her: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25518

5162360[/snapback]

 

 

Anskaffet meg nettopp en 320rd og tar derfor opp denne tråden igjen.. det meste funker jo sånn halveis dårlig - f.eks. problemer med å spille av filmer (ser ikke hele skjermbildet, eller det dukker opp som en liten boks etc etc). Det mest irriterende er dog søkefunksjonen, som for meg virker helt molbo. Har ca. 20000 sanger på disk og skulle ønske meg en søkefunksjon a la iTunes'. Ikke finner den låter jeg definitivt vet ligger der, noen ganger finner den absolutt ingenting, og den er jo bunnløst treg å benytte (når det gjelder inntasting etc). Noen som vet om en løsning på dette? Oppgradere firmware'n? Har versjon "1.01eu" og boksen sier dette er den siste når jeg prøver meg på en oppgradering via setup-menyen.

7656721[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva siste versjon av firmwaren til 320rd er, men siste til 320 er 1.07eu. Vil tro de bruker samme firmware...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...