Gå til innhold

Installere S-ATA, finner ikke HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hukser ikke helt hvor det er, men tror det ligger et sted som heter "Boot" eller noe sånn, hvis du ikke finner det ut, eller venter litt, så kan jeg kanskje finne det ut for deg på mitt hk, det er nesten det samme ang navn. Men det burde ikke være vanskelig å finne, bare du leter littegrann, jeg brukte 5 min. eller noe sånn på å finne den.

Lenke til kommentar

Mantra17..Jo han skal inn med driver til sata kontrolleren, Han har vel bare sata på raid kontrolleren.

 

Dette er feil opsett i bios, Den skal boote fra -pci onboard device- i bios..Husker ikke helt hvor dette er..Har abit ic7-nax3 selv og hadde det samme..

 

Ellers har han bare ata 133 på ide 1 og 2 tror jeg og sata på raid kontrolleren.

 

 

Les i forumet på siden til HK produsenten....Alltid noen som lurer på det samme som deg :)

 

Allt står i manualen om hvordan du skal enable sata så du kan bruke den kontrollen og hva den skal stå som boot device da :)

 

Lykke til :thumbup:

Endret av mammut
Lenke til kommentar

Siden hovedkortet er nForce4 med SATA kun på NV kontroller kan den brukes uten floppyer og raidoppsett. Må "enable" SATA "connectors" og "Disable" nVidia SATA "raidcontroller" i Bios - kjører slikt oppsett på mitt K8N Diamond kort med en SATA disk

- "kravet" er at XP er med SP2 ved innstalleringa for å bruke "integrert" sata kontroller i XP eller SP4 om en bruker W2000.

 

mantra17 er etter mitt syn inne på et godt poeng, her er link til kortet hos MSI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...