Gå til innhold

Problemer med dvd-avspilling i alle programmer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått en ny pc som jeg har installert windows på nytt på(xp pro), men når jeg skal prøve å spille av en dvd, så funker det ikke. Jeg har installert windows media player 10, og får der beskjeden: "kan ikke spille av DVDen fordi dte ikke er installert en kompitabel DVD-dekoder på maskinen" Hvis jeg prøver å åpne en dvd i vlc, så får jeg ingen feilmelding, det bare skjer ingen ting. Hva er galt?

Dette gjelder en bærbar pc, dvdspilleren er av type Matsushita UJ-825C DVD±RW/DVD-RAM/CD-RW brenner.

Endret av larstdahl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du hadde giddi å lest hva jeg skrev, så hadde du kanskje sett at jeg har allerede prøvd vlc, og det funka ikke. Fant derimot nå ut at det funka når jeg installerte k-lite codec pack.

Skrevet

Hvordan problemer kan den skape?

Jeg ville jo også uansett trengt kodek for divx/xvid, så det er vel likegreit å installere en pakke sm har begge deler?

Skrevet

Det største problemet er at de ofte inneholder gamle utgaver av codec's og når det kommer f.eks. en ny xvid-codec som codec packe'en ikke lenger håndterer kan det bli konflikt med en nyinstallert xvid-codec. Pluss at den installerer mange flere codec's enn du trenger som kan komme i konflikt med hverandre. Det eneste du stort sett trenger er en mpeg2 codec og siste xvid-codec som også spiller divx.

Skrevet
Hvis du hadde giddi å lest hva jeg skrev, så hadde du kanskje sett at jeg har allerede prøvd vlc, og det funka ikke. Fant derimot nå ut at det funka når jeg installerte k-lite codec pack.

Oisann, gikk litt fort i svinga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...