larstdahl Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Jeg har fått en ny pc som jeg har installert windows på nytt på(xp pro), men når jeg skal prøve å spille av en dvd, så funker det ikke. Jeg har installert windows media player 10, og får der beskjeden: "kan ikke spille av DVDen fordi dte ikke er installert en kompitabel DVD-dekoder på maskinen" Hvis jeg prøver å åpne en dvd i vlc, så får jeg ingen feilmelding, det bare skjer ingen ting. Hva er galt? Dette gjelder en bærbar pc, dvdspilleren er av type Matsushita UJ-825C DVD±RW/DVD-RAM/CD-RW brenner. Endret 9. april 2005 av larstdahl
gullf1sk Skrevet 11. april 2005 Skrevet 11. april 2005 Bra Mediaplayer. Spiller alt du slenger på den.
larstdahl Skrevet 11. april 2005 Forfatter Skrevet 11. april 2005 Hvis du hadde giddi å lest hva jeg skrev, så hadde du kanskje sett at jeg har allerede prøvd vlc, og det funka ikke. Fant derimot nå ut at det funka når jeg installerte k-lite codec pack.
larsli Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Mye bedre å installere et DVD-program, f.eks. powerdvd enn k-lite codec pack'en. Den kan skape mye trøbbel med andre ting.
larstdahl Skrevet 12. april 2005 Forfatter Skrevet 12. april 2005 Hvordan problemer kan den skape? Jeg ville jo også uansett trengt kodek for divx/xvid, så det er vel likegreit å installere en pakke sm har begge deler?
larsli Skrevet 13. april 2005 Skrevet 13. april 2005 Det største problemet er at de ofte inneholder gamle utgaver av codec's og når det kommer f.eks. en ny xvid-codec som codec packe'en ikke lenger håndterer kan det bli konflikt med en nyinstallert xvid-codec. Pluss at den installerer mange flere codec's enn du trenger som kan komme i konflikt med hverandre. Det eneste du stort sett trenger er en mpeg2 codec og siste xvid-codec som også spiller divx.
gullf1sk Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Hvis du hadde giddi å lest hva jeg skrev, så hadde du kanskje sett at jeg har allerede prøvd vlc, og det funka ikke. Fant derimot nå ut at det funka når jeg installerte k-lite codec pack. Oisann, gikk litt fort i svinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå