JanBe Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Hei! Jeg har kjøpt meg en Asus Wireless WL-500g router. Denne skal jeg i første omgang bruke til å koble til 2 pcer til nett via kablet tilkobling, den trådløse biten er i reserve for fremtiden. Jeg prøver å koble denne til internett vi 1 pc, men får det ikke til. Jeg har ADSL fra Telenor. Når jeg kobler til pc'n direkte fra Telenors ADSL modem, via kabel, kommer jeg på nett med en gang. Kobler jeg denne nye ruoteren mellom ADSL modemet og pc'n via kabler, kommer jeg ikke inn på nett. Maskinen prøver å koble til men får ikke kontakt med telenor. Bruker samme brukernavn og passord, men får ikke kontakt med nettet, blir ikke koblet opp. Noen ide om hva som kan være galt? Alle lamper på routeren lyser som de skal i følge brukerhandboken. På denne pc'n har jeg innlagt Norton Security 2005 som følger med i abonementet fra Telenor ADSL. Her er alle fungsjoner aktive bortsett fra foreldrestyring. Jan Endret 9. april 2005 av JanBe
Texas Stovner Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Du må slette oppkoblings-programmet på PC`n, konfigurere routeren med PPPoE oppkobling , og legge inn brukernavn og passord på den. Endret 9. april 2005 av Texas Stovner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå