MingLee Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Har et Gainward 6800 GT Golden Sampel. I dag oppdaget jeg at temperaturen på korte er i følge expertool ca 78 grader på idle... før lå den på rundt 50 grader. Har sjekket at begge viftene går, har prøvd å kjøre viftene på maks en stund uten at det hjalp... ligger rundt 75-78 grader. Bruker de nye 71.84 driverne og versjon 3.29 av expertool. Noen forslag til hva som kan være galt.... lurer på om expertool vise feil... Men som sagt så har jeg ligget på rundt 50 grader idle og 70 under load normalt. Takk for forslag
krolf Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Den siste driveren har vel trøbbel med temperaturmålingen hvis jeg ikke husker feil. Gikk i hvertfall fra 50 til 70 grader på GeForce 6800GT og ett 6800Ultra. De retter det sikkert i neste driver...
MingLee Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 Ok, det har jeg ikke fått med meg... men det forklarer en hel del Takk for svaret
DARK VIKING Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hei Ming lee, her følger forklaringen på hvordan du kan fixe det midlertidig. Last ned Nvtweak, som gjør at du kan overklokke kortet. Innstaller/legg til Nvtweak i registeret, bare å dobbeltklikke på fila og svare JA. Gå deretter til egenskapene til kortet, og du skal ha fått en ny linje som sier KLOKKEFREKVENSINNSTILLINGER, gå dit, velg manuel overklokking. Still Standard 2D opp på 401 mhz og trykk TEST ENDRINGER. Programmet tester, og uannsett hva du får, om det går eller ikke så velger du deretter AVBRYT. Hvis du går inn på innstillingen i kortet igjen, og ser på tempen, så vil den synke raskt tilbake til det den skal være på. PS. Utifra hva jeg har lest på andre forum, så virker det som om den høye tempen IKKE er en bug, men det blir virkelig så varmt. Det er noe med at vifta ikke starter å spinne for fullt, før klokkefrekvensen er over 400 mhz. Derfor 401 testen. Dette må gjøres hver gang maskinen restartes. De nyeste betadriverne har fikset problemet, MEN jeg personlig fikk noen problemer med OPENGL støtte etter det. Så jeg rulla tilbake til de offisielle driverne. Lykke til.
Gunnar B Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 Du kan prøve Forceware 76.44 Win2000/XP WHQL fra Guru3d tror buggen er borte i de driverne.
MingLee Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 Nå er temperaturen på rundt 55 grader idle... Tusen takk dark viking. Korte blir varmt, men nå ligger det rundt 70 grader under load og ikke idle.
DARK VIKING Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) Fint at det fungerte, har 6800 GT selv, pluss en del hardisker og dritt, så med en idle på 80 celsius+, var det fint og dumpe ned i 58-60. Jeg har teste betadriveren som det ble nevt, feilen er fikset der, MEN da jeg fyrte opp Chronicles of Riddick, så ville den ikke starte. Stod på skjermen at jeg måtte ha ett kort som støttet Opengl 1.2 eller høyere. Så betadriverne var ikke helt gode nei. Men tilbakerulling løste det. Har også lest at den neste offisielle driver'n ifra Nvidia skal ha løst temp feilen. Krysse fingrene. EDIT: Mulig det var betadriverne hakket før denne. Endret 9. april 2005 av DARK VIKING
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå