[SifO] Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Har et Abit AV8 3rd eye, og da jeg skaffet meg et 6600GT fra gainward. da jeg hadde instaler og oppdatert til nyeste driver til skjermkortet funka dette fint i windows, men stoppa og fikk blåskjerm da jeg startet å spille. Dette klarte jeg å fikse med å flashe bios(resulterte i at C'n'Q ble deaktivet). Dette fuket en stund, men etter at jeg hadde en formatering sluttet det å fungere i spill i gjen. fikset dette med å skru av "FastWrite" i bios. det jeg da lurte på, var om skjermkortet vil ha no påvirkning av at jeg nå aktiverer C'n'Q ?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Kontrollspørsmål: Har du klokket systemet? C&Q skulle ikke ha noe å si for skjermkortet, med mindre du har ett meget svakt PSU og at overgangen fra en nedklokket(+ evt. lav VCore) CPU til en kraftig loadøkning/krav fra 3D gir ustabile spenniger.. Da krajser det er min erfaring.. PS. Vennligst oppgi alt av hardware + evt. settings i Bios så blir det enklere å gi råd..
[SifO] Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 PSU: Thermaltake silent purepower 410w CPU: AMD Athlon 64 3500+ "Winchester" HK: Abit AV8 PRO 3RD-EYE Skjermkort: Gainward 6600GT RAM: Apacher 2x512Mb RAM Systemet er ikke klokket, og instillingene i bios er ikke forandret etter siste biosflash, bortsett fra at jeg skrudde av "FastWrite".
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ser jo greit ut.. De evt tips jeg har da er å prøve om en økning av VCore fra 1.4 til f.eks. 1.45 hjelper.. og prøve om å sette AGP-speed fra Auto/8x til 4x har noe å si. Du bør vel også sjekke ut om du har noe kluss med skjermkortdrivere, noe som vriker usannsynlig da du har formatert.. Antar du har husket på å installere drivere med Anti-Virur deaktivert..
[SifO] Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 vel, tror jeg skal prøve å kjøre med C'n'Q i morra. vil ikke det å sette AGP-speed fra auto/8x til 4x redusere ytelsen på grafikken ? Har husket å skru av anti-virus da jeg instalerte driverene, alt funker egentlig fin, men lurte bare på om C'n'Q kunne føre til no som blåskjerm.
wiak Skrevet 9. april 2005 Skrevet 9. april 2005 (endret) ,08/04/2005 : 23:46] PSU: Thermaltake silent purepower 410wCPU: AMD Athlon 64 3500+ "Winchester" HK: Abit AV8 PRO 3RD-EYE Skjermkort: Gainward 6600GT RAM: Apacher 2x512Mb RAM Systemet er ikke klokket, og instillingene i bios er ikke forandret etter siste biosflash, bortsett fra at jeg skrudde av "FastWrite". Etter min mening finnes det ingen PRO versjon av AV8 siden jeg kjøpte meg Abit AV8 (non 3rd-eye) og Cool'n'Quiet er ikke lagd for spilling alså du mister ytelse for at prosessoren klokket ned og opp når du spiller. og etter mitt syn mener jeg at du må la Cool'n'Quiet være deaktivert! Endret 9. april 2005 av wiak
[SifO] Skrevet 9. april 2005 Forfatter Skrevet 9. april 2005 C'n'Q skal jo bare klokke ned for at prosessoren blir kaldere og bruker mindre strø, og dermed trenger mindre kjøling. og klokker bare opp til det den trenger å bruke. Ikkesant ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå