Degeim Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hvordan får jeg et objekt (objekt1) til å flytte seg fra et punkt til et annet i VB? Trenger jeg koordinater eler noe annet? Kan noen poste et eksempel? Takk, Degeim
Richard87 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 du bruker left/top verdien til objectet for og flytte på det.. with/height er størelsen på objectet.. for og flytte de endrer du bare left og top verdien 'Add A Command1 Command button Private Sub Timer1_Timer() 'Timer1.Interval = 250 Static X As Long Select Case X Case 0: Command1.Left = 0 Case 1: Command1.Left = (Me.Width / 2) - (Command1.Width / 2) Case 2: Command1.Left = Me.Width - Command1.Width X = 0 End Select X = X + 1 End Sub
Degeim Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Dersom jeg vil ha den til alltid å ha samme left verdi som musen, men ikke samme top-verdi. Hva gjør jeg da?
aadnk Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Du flytter kontroller i VB ved hjelp av to egenskapner, Left og Top: objekt1.Left = objekt1.Left - 15 ' Flytter kontrollen 15 twips/piksler til venstre objekt1.Top = objekt1.Top - 15 ' Flytter kontrollen 15 twips/piksler oppover. Dersom du benytter VB Classic - versjon 6 og nedover - er måleenheten twips (15 twips tilsvarer normalt sett 1 pixel), mens alle kontrollenes posisjon i VB .NET er betegnet med piksler.
aadnk Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Dersom jeg vil ha den til alltid å ha samme left verdi som musen, men ikke samme top-verdi. Hva gjør jeg da? Da gjør du som følger: Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) objekt1.Left = X End Sub
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå