Gå til innhold

PC slår seg av midt i bruk

jonasp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ganske rart problem med en pc som bruker:

MSI K Neo Platinum HK

AMD 64 3000+ CPU

Hercules ATI RAdeon 9800pro

1gb ram

Chenbro Gaming Box/m 350W Strømforsyning

Problemet er at pcen slår seg av midt i bruk, jeg har hatt denne pc løsningen 2 måneder uten problemer og det var bare i sist uke at dette begynte å skje. Når pcen slår seg av blinker led lyset og hvis jeg prøver å slå den på igjen starter alle vifter,cd stasjon osv. men det kommer ingen skjerm. Hvis jeg da slår av og på stømmen startet pcen opp igjen, men etter noen sekunder slår den seg av igjen. Det mest bizzare med dette problemet er at hvis jeg har pcen av i f.eks. en dag vil pcen funke i ca en dag før den slår seg av igjen og samme problem oppstår igjen. Jeg har kontaktet komplett og de sier at jeg skal returnere hk og cpu. Er det noen som har noen tanker om hva problemet kan være? Det er så stress å returnere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det kan være strømforsyningen ja, men du kan også sjekke varmeutviklingen.. Tror det er en innstilling som gjør at viss cpu eller skjermkort blir for varmt så tar maskinen en automatisk shutdown..

Har du overklokket skjermkortet ditt ?

Skrevet

Nei, jeg har ikke overklokket cpu eller skjermkort og begge kjører med orginal vifte. CPUen ligger stabilt på 40 grader og jeg har brukt skjermkortet i over et år uten problem.

Skrevet

Du kan sjekke i biosen hva du har av innstillinger. Det kan være at du har dårlig kjøling inne i kabinettet og den slår seg av ved for lave tempraturer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...