Gå til innhold

Obligatorisk hvitveis (det er jo vår)


Anbefalte innlegg

Irriterer meg over gress-strået nederst midt på bildet, og de lyse grenene nede til høyre (men tror begge deler kan tones en del), men ellers er jeg fornøyd. Bildet er ganske skarpt (også originalen), man kan f.eks. tydelig se strukturen i blomsterbladene. Hva synes dere?

 

DSCF1612.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For så vidt et greit bilde av våren dette, men bakgrunnen er veldig rotete og forstyrrende. Det viktige her er jo selve blomsten (Særlig når omgivelsene ikke er noe å¨skrive hjem om....). Ville kjørt litt opp på saturation. og kontrast - og litt USM i tillegg til å beskjært det mye tettere.

 

F828

post-209-1112807980_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fantastisk å se blomstrende planter allerede. Her hos meg er det metervis med snø ned til blomsterprakten ennå.

Som ivrig botaniker MÅ jeg kommentere bildet. For meg har begge bildene like stor verdi for de beskriver Hvitveisen slik den er. Veldig fint med den lille detaljen som viser skyggen av støvbærerne på kronbladene. Visuelt er nok F828's etterbehandling av bildet best. Skarpt og fint og med selve blomsten ut av sentrum. Orginalen viser at fotografen har vært for fokusert på selve blomsten og dermed plassert den i sentrum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...