Gå til innhold

Vil unngå spyware og virus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå formater og trenger råd om hva jeg skal bruke etter formatering.

Til nå har jeg sikkert hatt 6 forskjellige spyware programmer for å søke etter spyware, som virus program har jeg opp til nå brukt NOD32, men vurdere å gå over til F-secure som jeg får gratis via bluecom.

Kan noen gi meg et godt råd om hva jeg burde installere først etter formatering.

Jeg kommer til å innstallere SP2 først av alt

Hvilke program bør jeg installere for å unngå spyware ?

Er F-secure bra virusprogram ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk ALDRIG hatt verken virus eller antivirus prog :D

Men, nå nylig installerte jeg Norton antivirus, bare for sikkerthets skyld.

Ser ut til å funke bra... :p

Skrevet (endret)

MS antispyware er jo greit mot spyware da. Personlig så kjører jeg bulletproof spyware and adware remover, og counterspy, som er veldig likt ms antispyware men jeg synes den finner litt mer (bruker samme som ms antispyware + noen flere muligheter og den finner noen flere ting). Mange liker adware og spybot også, som begge er gratis. Dette har da holdt pcen min ren og pen (pluss antivirus da). F-secure synes jeg er kanskje det beste antivirusprogrammet :thumbup: . Jeg bruker det ikke fordi det koster penger bare.

Men bare for å minne deg på det så er det stort sett brukerens feil når man får spyware/adware/virus alt det der...

EDIT: Feilposta

Endret av sablabra
Skrevet

Har du SP2 og andre kritiske oppdateringer lagret fra før på en CD eller en annen partisjon/harddisk og installerer disse før du kobler nettverkskabelen til din maskin er dette en god måte å gjøre det på.

I stedet for å ha så mange programmer for å fjerne spyware burde du vel kanskje rette fokus på forebyggende tiltak slik at du i større grad slipper å få dritten inn på maskinen din.

Blokkere kjente spyware ActiveX kontrollere

Blokkere tilgang til websider kjent for å distribuere spyware

Å bruke en nettleser som ikke spywaren er skreddersydd til er også et godt tips.

Skrevet
Jeg har faktisk ALDRIG hatt verken virus eller antivirus prog

Hvordan kan du vite om du har virus evt spyware når du ikke har virusprogrammer? :ermm:

Skrevet
Jeg har faktisk ALDRIG hatt verken virus eller antivirus prog

Hvordan kan du vite om du har virus evt spyware når du ikke har virusprogrammer? :ermm:

Joa, har et poeng der..

Det jeg mente var at jeg ikke har hatt et "synelig" virus som man legger merke til.

Og da er jeg fornøyd.. :p

Skrevet

Jeg bruker Norton antivirus, AdAware, Spybot search & destroy til å holde elendigheten unna. I tilleg har jeg sp2, ZoneAlarm brannmur og Opera som nettleser. Denne kombinasjonen har fungert glimrende for meg. Som gresh skriver er forebygging også viktig å tenke på. Å ha en liten nettleser som Opera eller FF kan da ofte være lurt. Dette er ingen garanti, men det er oftest langt bedre enn IE. Alle tingene, med unntak av Norton, kan lastes gratis ned. Er absolutt å anbefale! Et greit gratis alternativ til Norton kan være Avast. Med denne resepten kan jeg ikke huske sist jeg fant spy/adware eller virus på maskina!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...