Gå til innhold

Krasj etter BIOS flash

voffen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk problemer med onboard lydkort og tenkte at en oppdatering av BIOS var en god ide. NOOT! :wallbash: Etter en vellykket flash (alle punkt på ABIT's sjekkliste fulgt) startet problemene: Ved oppstart av Windows fikk jeg beskjed om å starte fra CD. Satte denne inn men endte opp i vinduet der jeg kunne velge mellom installere eller reparere. Valgte først å reparere, uten resultat.

Prøvde så og installere men når jeg valgte partisjon C: (som ligger på en S-ATA disk) fikk jeg beskjed om at "installasjonsprogrammet må skrive noen oppstartsfiler til disk 1 (IDE)" og at valgte partisjon ikke var en Windows-kompatibel partisjon!?! (Den er formatert til NTFS) Slettet derfor C: og formaterte den på nytt med samme resultat. Kjørte så samme prosedyre på IDE disken, men det kom samme melding da. Flashet så "tilbake" til forrige BIOS versjon, men fikk heller ikke da installert XP.

Noen som har tips om løsninger?

Abit NF8

AMD Athlon64 3200+

1 GB Twinmos PC400

Seatgate S-ATA 120GB og en 80 GB IDE

Sparkle 6600GT

XP Home m/SP2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fshing av bios kan gjøre sata driveren korrupt , har du prøvd å innstalere driveren på nytt. Hadde problemer med at windows ikke fant sata disken etter flashing av bios, måtte derfor instalere driveren på nytt. Ikke samme problemet men kanskje det hjelper.

Skrevet

Fant ikke noen spesifikke S-ATA drivere på Abit sin side, men de hadde noe som het S-ATA nvRAID. Har installer disse men står fortsatt fast. Tror ikke det har noe med S-ATA driverne å gjøre for disken kommer opp både i BIOS og ved installasjonen av Windows.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...