Gå til innhold

Sette opp dc hub (ynhub)


Anbefalte innlegg

hei

 

Tenkte jeg skulle sette opp en dc hub jeg kunne bruke hjemme mellom pcene og evt. da på lan. Har lastet ned ynhub, men skjønner ikke helt hvordan jeg får den til å virke :blush: .

Søkte en del på internett, men fant ikke noe. Må være steike dum siden jeg ikkje sjønner og alle andre får det til med en gang ser det ut som :blush: . Er ikke så skilla med sånne ting så gjerne mat meg med tesjerer. Noen som gidder si hvordan jeg gjør det? evt. en guid..

 

Takk for alle tilbakemeldinger!

 

edit: leifius

Endret av StepOw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

har du brannmur på maskina som Ynhub er innstallert på?

Isåfall se etter om brannmuren tillater at Ynhub kan koble seg til nettverket og at klienter har tillatelse til å koble seg til Ynhub.

har ikke på noe brannmur. Prøvde på en pc som jeg ikke koblet til internett...da funket der som bare rakkern...

 

Er det på gurnn av ruteren eller noe at jeg ikke greier å sette opp?

 

Edit: på dc, går det ann å shere feks 100gb i noen hubber og 400gb i andre?

Evnt ha 2 stk dc opp, prøvde å åpne dc og odc samtidigt.. men det funket dårligt..

Endret av StepOw
Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg antar at du har Ynhub kjørende på samme pc som din DC-klient.

har du prøvd å koble DC-klienten til din hub ved å bruke din interne ip?

 

Dersom du bruker din eksterne ip for å koble til Ynhub, så må du nok åpne/forwarde porter for både din DC-klient (forutsatt at du vil kjøre DC-klienten din i active mode) og de porten(e) som du har satt Ynhub til å bruke.

 

Det går ikke å bruke oDC++ samtidig som DC++

 

Du kan bruke følgende DC-klienter samtidig:

DC++

DC:PRO

Neo-modus DC

BlackDC

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg antar at du har Ynhub kjørende på samme pc som din DC-klient.

har du prøvd å koble DC-klienten til din hub ved å bruke din interne ip?

 

Dersom du bruker din eksterne ip for å koble til Ynhub, så må du nok åpne/forwarde porter for både din DC-klient (forutsatt at du vil kjøre DC-klienten din i active mode) og de porten(e) som du har satt Ynhub til å bruke.

 

Det går ikke å bruke oDC++ samtidig som DC++

 

Du kan bruke følgende DC-klienter samtidig:

DC++

DC:PRO

Neo-modus DC

BlackDC

Takker

 

jepp har kjørt huben på min interne ip, da funket det meget bra...

 

Men får ikke til å bruke min eksterne...og vet ikke hva jeg må gjøre med ruteren?.... er også passive på dc...

 

Har jo mest tenkt å bruke den på lan, så det går jo greit...men hadde vært fint å fått greie på hvordan man kan lage en internett hub også selv om jeg sikkert ikke kommer til å bruke den så mye i nermeste framtid...

 

EDIT: har en linksys ruter

Endret av StepOw
Lenke til kommentar

Hei,

 

dersom du vil at Ynhub skal være tilgjengelig ifra internett, så må du åpne/forwarde porter. Det samme må du gjøre får å kjøre active mode med din DC-client på internett.

 

Du slipper som sagt å åpne/forwarde porter når du bruker Ynhub og din DC-klient internt på ditt LAN.

 

Finn din router og finn ut hvordan du åpner/forwarder porter:

http://www.portforward.com/routers.htm

Lenke til kommentar

^^Enig med han over; bruker du router:

Finn ut hvilken inkommende UDP/TCP port som YnHUB bruker på internett. Bruker samme port lokalt som på nett antar jeg. Da må du logge inn på routeren med passord, og gå i innstillinger i NAT - Virtual server (som er oppsettet på SMC routere) og taster inn port og hvilken intern-ip den skla kjøres på.

 

GlaZe^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...