Defekt Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hei, har et ABIT Nf7 hovedkort (husker ikke akkurat hvilket modell, kan sjekke dersom det har noe å si) der den ene RAM-slotten (DIMM3) ikke ser ut til å virke. Når jeg setter i brikker der får jeg feilkode og maskina booter ikke (feilkoden er lange påfølgende pip - ganske sikker på at det er noe sånn critical RAM error eller liknende, får samme lyden når jeg tar ut alle brikkene også). Har prøvd alle kombinasjoner av brikkene også, og det funker så lenge ingen står i DIMM3. Så, det jeg lurer på er om dette er en kjent feil med en eller annen BIOS-versjon eller om jeg faktisk har fått et HK med feil på (merket dette først i dag da jeg skulle sette i en ny RAM-brikke, men har observert det tidligere da jeg satte opp maskina for et par år siden, men da var jeg bare sjeleglad da jeg endelig fikk det til å virke med å flytte vekk brikkene fra DIMM3 - så det har alltid vært sånn). Noen som har noen idè? Alt mottas egentlig med takk . MVH Jøran
ilstang Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hvilket minne bruker du? Three 184-pin DIMM sockets Supports 3 DIMM DDR 200/266/333 (Max. 3 GB) Supports 2 DIMM DDR 400 (Max. 2 GB) Om du bruker DDR 400 er den tredje minne slotten ubrukelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå