Gå til innhold

Får ikke farge på tv kortet


Tralala

Anbefalte innlegg

Har et Terratec cinergy 400 tv kort, men jeg får ikke farger når jeg skal se på tv. Har en ganske bra antenne med forsterker og jeg får veldig bra bilde men det er i sort hvit. Av og til kommer det farge på TV2, men dette varer bare et par minutter.

 

En kompis av meg har også invistert i tv kort, ikke samme som meg men han får bra bilde og bra farger, og han bor 10 meter unna meg så tror ikke det har noe med signalet å gjøre.

 

Kan det være feil på tv kortet, eller er det noen instillinger jeg må fikse på pc en?

 

Noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet her, men det gjelder tv ut på et skjermkort.

 

Dette gjelder da et ATi Radeon X800SE Sapphire kort :whistle:

 

Eneste jeg ikke har prøvd er å bytte skjermkortdrivere, men har lastet ned nyeste drivere så.... Tror ikke det er driverne det er noe problem med, har sørget for at kortet står på PAL-B...

Endret av Bruce
Lenke til kommentar

Når jeg hadde ATI 9800 pro så hadde jeg forandra på en bryter på skjermkorte for å få Pal signaler så da funket tv ut helt greit på tvn. Men nå som jeg har bytta til XFX 6600GT Pci-e så ble det svart hvit på tvn. Men ble fikset med at jeg slå på tv ut og måtte se på tven mens jeg byttet om på ut signal fra svhs til composit da fikk jeg farger. Var litt rart siden det er svhs kabel jeg bruker fra skjermkorte til en scart kontakt så til tven.

 

Så se om du har noe såne instilinger om å bytte på ka slags tv ut signal du kan bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...