Gå til innhold

er samsung-ram overklokkbar?


Anbefalte innlegg

f.eks samsung ram'en som selges billig på pcmax.no:

 

*samsung 512 MB ddr pc2700, til 1090,- + frakt

 

er den ram'en bra til å overklokke?

har jo bestilt P4 1,8A og P4S533 + 2 X crucial 256MB

 

skal jeg avbestille crucial ram'en, koster jo dritmye på komplett.no, 828,-pr stk. (1556,- for begge)???

 

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung ram slår alle når det gjelder overklokking, men den du får på pc max kan være uorginal. Kjøp samsung ram på databutikken.com istdet. De selger både 256 og 512 brikker til en god pris. Selv om andere produsenter bruker samsung minnebrikker så blir disse satt på uorginale såklalte tredjeparts printkort, noe som kan sette ned ytelsen betraktelig.

 

[ Denne Melding var redigert av: viking99 på 2002-07-02 23:50 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

bluesmaster, det er ikke særlig bra å komme med en slik uttalelse når det eneste du har å utsette på PCmax er at det ikke finnes en online avbestillingsfunksjon. Det er vel ikke akuratt så veldelig smertelig å sende en mail for å avbestille bestillingen din!

 

Jeg har handlet noen ganger på PCmax, og har ikke noe å utsette på den butikken.

 

Samsungminnet som selges på PCmax yter svært bra, selv om det vist nok ikke er 100% "ekte". Minnemodulene er produsert av Samsung, og minnet er svært bra til overklokking. Vi har en liten sammenligning mellom dette minnet og Crucial minnet på slapps.com

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 23:25, GeCcO skrev:

samsung sitt minne er bedre til overklokking enn samtlige minneprodusenter, Corsair, Crucial, Apacher, osv.


vet at TwinMos benytter seg av Samsung minne, det er sikkert flere også, det vil si at de er omtrent like overklokkbare, tror jeg :smile:



 

 

Apacer benytter seg av Samsung brikker.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-02 23:25, GeCcO skrev:

...

vet at TwinMos benytter seg av Samsung minne, det er sikkert flere også, det vil si at de er omtrent like overklokkbare, tror jeg :smile:


TwinMOS har også benyttet seg av Hynix (tidligere Hyundai) chipper på brikkene sine, men jeg veit ikke om de gjør det lenger.

Lenke til kommentar

hmmm... har bestilt Corsair XMS 3000 DDR 512MB, CAS 2, w/Heat Sink.. denne koster ca 1800 ink frakt. svinedyrt i forhold til samsung brikkene da.

 

begynner å tvile, men dette er pr. oppkrav så jeg kan jo teste den og evnt. levere den tilbake.

 

denne brikken SKAL kjøres på ca 175-180 mhz på min PC med MAKS aggresive innstillinger.

 

slenger inn en kommentar om dette når jeg har testet dette innen 1 ukes tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...