Gå til innhold

s. 939 og nvidia til 16000kr


Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg har en kompis som skal kjøpe seng ny pc og lurer litt på hva han skal ha.

vi har bestemt oss for socket 939. nvidia geforce 6800 serien (gt, ultra eller non gt/ultra?) og en gigabyte ram. sli på hovedkortet er også ønsket.

 

takker for hjelp.

 

(ikke kom med det at det er mye penger osv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6800GT er en klar anbefaling av 6800-serien. Du betaler mye for den ekstra ytelsen Ultra gir.

 

Et spørsmål som avgjør mye, er budsjettet på 16000,- med eller uten kjøp av skjerm?

 

Uansett ville jeg anbefalt:

-ASUS A8N Deluxe SLI

-AMD Athlon 64 3500+

-1GB PC3200 minne som takler 2-2-2-5 (merke avhenger litt av hvilken butikk du handler i)

-Aluminiumskabinett (størrelse og utseende etter behov, men Lian-Li kan varmt anbefales)

-Minst 450W PSU (helst 500W+ dersom det er ønskelig med 2 x 6800GT i SLI en gang)

-WD Raptor 74GB x2 i Raid0 som system/rask disk

-Ekstra 250GB disk dersom det er behov?

-NEC dvd-brenner

Lenke til kommentar
6800GT er en klar anbefaling av 6800-serien. Du betaler mye for den ekstra ytelsen Ultra gir.

 

Et spørsmål som avgjør mye, er budsjettet på 16000,- med eller uten kjøp av skjerm?

 

Uansett ville jeg anbefalt:

-ASUS A8N Deluxe SLI

-AMD Athlon 64 3500+

-1GB PC3200 minne som takler 2-2-2-5 (merke avhenger litt av hvilken butikk du handler i)

-Aluminiumskabinett (størrelse og utseende etter behov, men Lian-Li kan varmt anbefales)

-Minst 450W PSU (helst 500W+ dersom det er ønskelig med 2 x 6800GT i SLI en gang)

-WD Raptor 74GB x2 i Raid0 som system/rask disk

-Ekstra 250GB disk dersom det er behov?

-NEC dvd-brenner

Enig!!

Viss du skal kjøpe 250gb harddisk så gå for den billigeste, nemlig en Seagate 250gb fra Komplett.no :thumbup:

Endret av Litejk
Lenke til kommentar
6800GT er en klar anbefaling av 6800-serien. Du betaler mye for den ekstra ytelsen Ultra gir.

 

Et spørsmål som avgjør mye, er budsjettet på 16000,- med eller uten kjøp av skjerm?

 

Uansett ville jeg anbefalt:

-ASUS A8N Deluxe SLI

-AMD Athlon 64 3500+

-1GB PC3200 minne som takler 2-2-2-5 (merke avhenger litt av hvilken butikk du handler i)

-Aluminiumskabinett (størrelse og utseende etter behov, men Lian-Li kan varmt anbefales)

-Minst 450W PSU (helst 500W+ dersom det er ønskelig med 2 x 6800GT i SLI en gang)

-WD Raptor 74GB x2 i Raid0 som system/rask disk

-Ekstra 250GB disk dersom det er behov?

-NEC dvd-brenner

Til sli oppsett anbefaler jeg en kraftigere psu enn 450-500w, sliter nemlig selv med 500w på mitt oppsett, Jeg har en Bzerk 500w som leverer 34 amp på 12v. Jeg har bestilt meg en ocz powerstream 600w. Gå for en kvalitetspsu med meget kraftig 12v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...