Hellslayer Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Jeg har en onkel som spurte meg om følgende: Han har en kasett med noe musikk ha gjerne vil ha inn på pc'en og brenne på en cd. Det han har er en kasettspiller som han sier han har plugget til lydkortet på pc'en og at lyden kommer ut av høytalene da han trykker play. Så: Finnes det noen måte og ta opp den lyden som går igjenom lydkortet og lagre den på harddisken?
kjeklulf Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Et hvilket som helst lydinnspillingsprogram, for eksempel http://audacity.sourceforge.net/
_Adler_ Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Har prøvd det samme selv, bare fra radio til pc. Virket bra det, men jeg har funnet ut at man ikke må skru lyden på radion for høyt for da blir skvaliteten veldig dårlig (knittring osv.), vet ikke om det skyldes lydkortet mitt eller radion Men tenk på det.
riktig Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Gunnen til at kvaliteten reduseres når input-nivået er høyt er at det vrenger og overstyrer kanalene. Blir fort fuzzgitar-lyd på alt da. Det lønner seg å sette det så høyt som mulig uten at det vrenger, også kjøre normalize etterpå (øker volumet til det maksimale uten å overstyre. Prøv deg fram og finn en balanse.
_Adler_ Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Det lønner seg å sette det så høyt som mulig uten at det vrenger, også kjøre normalize etterpå (øker volumet til det maksimale uten å overstyre. Prøv deg fram og finn en balanse. Hvor finner jeg normalize?
kjeklulf Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Normalize er en funksjon i de fleste lydredigeringsprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå