Gå til innhold

overklokke 3500+ "winchester"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har planer om å teste litt overklokking, men har litt problemer og skulle dermed gjerne hatt litt hjelp!

 

Mine dataspesifikasjoner:

-MSI K8N NEO2 Platinum

-Crucial PC3200 Ballistix 512MB DDR (2 stk)

-Thermantake Venus Silent Boost cpu-vifte

 

Mitt første problem er hvor i bios'en jeg finner innstillingene jeg trenger! Eneste jeg finner er FSB'en. Hvor er multiplier og Vcore? Jeg har nyeste bios versjon, dvs versjon 1.50.

 

CPU'en holder ca 40 grader hele tida. Hvor mye bør jeg starte med å overklokke? Leste gjennom noen guider og forsto det slik at man først bør sette ned multiplier litt for å øke fsb og se hvor langt den kan gå. Deretter finner man en fin balanse mellom de to... Stemmer dette?

 

Jeg har prime95 klart, nå venter jeg bare på den hjelpen jeg trenger!

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Mitt første problem er hvor i bios'en jeg finner innstillingene jeg trenger! Eneste jeg finner er FSB'en. Hvor er multiplier og Vcore? Jeg har nyeste bios versjon, dvs versjon 1.50.

På tide å ta opp Manualen til Hovedkortet!!!

Du finner all overklokking under Cell Menu

 

Jeg har selv nettopp anskaffet meg dette hovedkortet, men har enda ikke fått CPU'en min.. Men jeg har gått gjennom manualen.

 

Det jeg kan tenke meg du aller først bør gjøre er å låse AGP og PCI. Dette gjør du ved å gå inn i Cell Menu og Adjust AGP Frequency. Sett denne til 67. Da får du En stabil PCI og AGP.

 

Sett Dynamic Overclock til [Disable]

 

En anne lur ting å gjøre er å begynne å underklokke kortet litt ved å sette ned CPU Multiplier noen hakk, slik at du da kan sjekke hvor langt du kan strekke FSB'en.

 

Du bør også sette Ram timings manuelt.

Vær obs på at etter som du øker FSB'en så øker også DDR clock. Husk også at når det står DDR clock 200 så blir dette 200*2 altså 400 om du har dobbel kannals Ram ( må også være 2 stk Ram) Ram'en bør sitte i slot 1 og 2, Altså i Grønn og Lilla Slot.

Etter hvert som du få høyere FSB blir du nok nødt til å øke Ram timings litt (høyere tall) og sette høyere Volt.

 

Håper dette hjelper deg litt på vei.

Skal selv begynne overklokke kortet mitt, når jeg i morgen, Tirsdag, får CPU'en min... :w00t:

Endret av RayR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...