Gå til innhold

Programmering i C++?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei sann.

Kan man bruke denne boken? Programmering i C++, http://www2.tisip.no/boker/cpp/.

Er den bra, eller anbefaler dere noen andre?

Uansett, C++, kan jeg lage hva som helst når det gjelder programmer? Kan jeg lage mitt eget word programm?! Ehh... en nettleser?

Vel, danker for svar ;).

Som nevnt er Accelerated C++ anbefalt som den beste boken for nybegynnere med programmering. Du burde velge en engelsk bok, for å komme inn i den internasjonale terminologien fra begynnelsen av.

 

Jeg tviler sterkt på at det er språket som vil sette begrensningene når du skal programmere. Både Opera, Firefox er skrevet i C++, og det skulle ikke forundre meg om f.eks. OpenOffice og MS Word også er det.

 

For øvrig er forumets søkefunksjon til for å brukes.

Lenke til kommentar
Hei sann.

Kan man bruke denne boken? Programmering i C++, http://www2.tisip.no/boker/cpp/.

Er den bra, eller anbefaler dere noen andre?

Uansett, C++, kan jeg lage hva som helst når det gjelder programmer? Kan jeg lage mitt eget word programm?! Ehh... en nettleser?

Vel, danker for svar ;).

Var pensumbok for meg for mange herrens år siden (vel egentlig ikke så mange). Leste den aldri, men fikk topp karakter allikevel. :!: Eneste jeg husker fra den tidligere utgangen av boka, var at den var fryktelig tørr.

 

Ser også at Accellerated C++ er brukt i mange C++ kurs på diverse universiteter. Et review av boken her.

 

Ellers vil jeg gjenta: husk å gjøre MANGE av oppgavene for hvert kapittel. Sånn minimum 50% av tiden bør anvendes på programmering.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Har lest litt i den på privat basis,

boka har mange oppgaver og fungerer fint uansett om du jobber mye eller lite med stoffet, strekker seg helt fra grunnleggende til avansert liksom.

"Accelerated c++" er nok en bok som er bedre til å begynne med (morsommere)

"The c++ programming language" er nok en bedre bok for de mest avanserte

Hvis du bare vil ha en generelt bra bok som dekker mye av c++, ville jeg valgt

"Programmering i C++"

Jeg tror ikke det er nødvendig å velge en engelsk bok, du finner ut av orda uansett, jeg er veldig taknemlig for at jeg brukte norske bøker selv.

Lenke til kommentar
Bjarne Stroustrup: The C++ Programming Language

 

Skrevet at mannen som lagde C++, og det må  nødvendigvis være denne som er "The Book" innenfor C++. ;)

Absolutt ikke å anbefale fra meg iallefall hvis en skal lære C++. Den gjør heller mer nytte for seg som oppslagsbok når en lurer på ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...