Gå til innhold

Svart hvitt på tv'en


Prikkus

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Rett til sak.

Altså jeg får svart hvitt skjerm på tv'en.

Jeg har brukt en S-VHS kabel fra pc'en til en scart, så til tv'en. Lyd får jeg ved å bruke en annen kabel fra lydkortet til scarten, men jeg har fortsatt svart hvitt skjerm.

 

Jeg husker å ha gjort det akkurat det samme ifjord, og da funket alt.

Men da hadde jeg et annet skjermkort også (9600), nå har jeg (9600XT)

 

Også husker jeg at ifjord hadde æ dobbel skjerm, men nå har jeg dualscreen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja-a... jeg søkte. (Svart hvit, tittel bare)

Men fant bare noen. Leste litt på han som hadde trådløs svart hvitt problem.

 

Men det som var rart at ifjord hadde æ dobbel skjerm, nu har æ dualscreen.

 

Husker også ifjord at vis æ sku se på film så ble bare tv skjermen svart. Så stilte jeg noe på datan, så funket det.

Lenke til kommentar

Finner vel mer om du søker på S-video.

 

Men, det som fungerer for meg, er å stille inn slik at skjermkortet sender kompositt-signal til TV'en. Da blir det farger, mens når jeg har på S-Video-signal blir det svart hvitt, selv om jeg haS-video kabel.

Lenke til kommentar

Det vanligste problemet er at SCART kontakten på TVen ikke støtter S-VHS signal...

 

De fleste TVer har flere scart kontakter, og disse har som oftest forskjellige egenskaper. Ofte støtter bare en av disse S-VHS... finn ut hvilken

 

Dersom du bare har en scart kontakt kan det hende du er så uheldig at den ikke støtter S-VHS.. det kan være på billigere, eldre og mindre TVer.

 

Løsningen da blir enten en compositt kabel, S-video kabel (s-vhs i begge ender hvis du har det på tven) eller en omformer/overgang som konverterer signalet.

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar
Dersom du bare har en scart kontakt kan det hende du er så uheldig at den ikke støtter S-VHS.. det kan være på billigere, eldre og mindre TVer.

 

Løsningen da blir enten en compositt kabel, S-video kabel (s-vhs i begge ender hvis du har det på tven) eller en omformer/overgang som konverterer signalet.

Vi har en 28" skjerm, kjøpt i desember 2000

 

Kan du forklare litt mer om den compositt kabel?

 

 

Edit:

Jeg har da 2 foskjellige s-vhs kabler. Den som følgte med skjermkortet og den jeg kjøpte idag. Problemet med den som følgte med skjermkortet er at den er for liten. Men men... jeg har funnet poblemet. Kabelen som følgte med skjermkortet fikk farger :D men den er for liten :(

Endret av KrougeR1987
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde problemer med å få farger hos meg også.

 

har denne oppkoblingen:

grafikkort - s-video-kabel - scartovergang - tv

 

Det ble bare svart-hvitt uansett hva slags instillinger jeg gjorde.

 

Løste problemet ved å kjøpe en s-video(hun) til composite(han)-overgang

som de har f.eks. hos biltema:

overgang hos biltema

og koblet denne mellom kabelen og scartovergangen (har en scartovergang med inntak for både s-video og composite)

 

Dette var den beste løsningen for meg siden jeg allerede hadde kjøpt kabler og ikke ønsket å måtte kjøpe nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...