Gå til innhold

Oppstart av java utviklingsverktøy


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøver å få java til å funke på min maskin. Det vil si at jeg har installert Eclipse og JDeveloper, og ingen av disse to vil starte.

 

Spørsmålet er vel kanskje hva må gjøres for å kunne kjøre et av disse programmene? Må jeg selv sette classpath el?

 

Når jeg endelig klarer det, er det noen som har noen ressurser på å utvikle spill i java evnt til mobiler?

 

takker på forhånd.

Endret av olona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skrev installert mente jeg unzipped... :p

 

Jeg har både jre og jdk installert...

 

ved oppstarten av eclipse får jeg en feilmelding, mens jdeveloper bare ikke startet - kan trykke så mange ganger jeg vil på iconen men ingenting skjer...

 

jeg klarer derimot å kjøre noen java appletts i nettbrowsere (opera og xplorer)

 

har på følelsen at det er en eller annen setting jeg ikke har "slått" på...

 

har forøvrig xp installert...

 

:ermm:

Lenke til kommentar

feilmeldingen jeg får er: (skal prøve det codo)

 

!SESSION mar 23, 2005 10:49:51.983 ---------------------------------------------

eclipse.buildId=M200409161125

java.version=1.5.0_02

java.vendor=Sun Microsystems Inc.

BootLoader constants: OS=win32, ARCH=x86, WS=win32, NL=no_NO

 

!ENTRY org.eclipse.osgi mar 23, 2005 10:49:51.983

!MESSAGE An error occured while automatically activating bundle org.eclipse.core.resources (12).

!STACK 0

org.osgi.framework.BundleException: Exception in org.eclipse.core.internal.compatibility.PluginActivator.start() of bundle org.eclipse.core.resources.

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl.startActivator(BundleContextImpl.java:975)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl.start(BundleContextImpl.java:937)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleHost.startWorker(BundleHost.java:421)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.AbstractBundle.start(AbstractBundle.java:293)

at org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseClassLoader.findLocalClass(EclipseClassLoader.java:110)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.findLocalClass(BundleLoader.java:371)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.requireClass(BundleLoader.java:336)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.findRequiredClass(BundleLoader.java:914)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.findClass(BundleLoader.java:399)

at org.eclipse.osgi.framework.adaptor.core.AbstractClassLoader.loadClass(AbstractClassLoader.java:93)

at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)

at org.eclipse.ui.internal.ide.model.WorkbenchAdapterFactory.<init>(WorkbenchAdapterFactory.java:26)

at org.eclipse.ui.internal.ide.model.WorkbenchAdapterBuilder.registerAdapters(WorkbenchAdapterBuilder.java:33)

at org.eclipse.ui.internal.ide.IDEWorkbenchAdvisor.initialize(IDEWorkbenchAdvisor.java:155)

at org.eclipse.ui.application.WorkbenchAdvisor.internalBasicInitialize(WorkbenchAdvisor.java:165)

at org.eclipse.ui.internal.Workbench.init(Workbench.java:789)

at org.eclipse.ui.internal.Workbench.runUI(Workbench.java:1325)

at org.eclipse.ui.internal.Workbench.createAndRunWorkbench(Workbench.java:254)

at org.eclipse.ui.PlatformUI.createAndRunWorkbench(PlatformUI.java:141)

at org.eclipse.ui.internal.ide.IDEApplication.run(IDEApplication.java:96)

at org.eclipse.core.internal.runtime.PlatformActivator$1.run(PlatformActivator.java:335)

at org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseStarter.run(EclipseStarter.java:273)

at org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseStarter.run(EclipseStarter.java:129)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)

at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)

at org.eclipse.core.launcher.Main.basicRun(Main.java:185)

at org.eclipse.core.launcher.Main.run(Main.java:704)

at org.eclipse.core.launcher.Main.main(Main.java:688)

Caused by: org.eclipse.core.internal.resources.ResourceException: Could not write workspace metadata: D:\Downloaded\.metadata\.plugins\org.eclipse.core.resources.

at org.eclipse.core.internal.resources.LocalMetaArea.createMetaArea(LocalMetaArea.java:65)

at org.eclipse.core.resources.ResourcesPlugin.constructWorkspace(ResourcesPlugin.java:269)

at org.eclipse.core.resources.ResourcesPlugin.startup(ResourcesPlugin.java:339)

at org.eclipse.core.internal.compatibility.PluginActivator.start(PluginActivator.java:50)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl$1.run(BundleContextImpl.java:958)

at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl.startActivator(BundleContextImpl.java:954)

... 30 more

Root exception:

org.eclipse.core.internal.resources.ResourceException: Could not write workspace metadata: D:\Downloaded\.metadata\.plugins\org.eclipse.core.resources.

at org.eclipse.core.internal.resources.LocalMetaArea.createMetaArea(LocalMetaArea.java:65)

at org.eclipse.core.resources.ResourcesPlugin.constructWorkspace(ResourcesPlugin.java:269)

at org.eclipse.core.resources.ResourcesPlugin.startup(ResourcesPlugin.java:339)

at org.eclipse.core.internal.compatibility.PluginActivator.start(PluginActivator.java:50)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl$1.run(BundleContextImpl.java:958)

at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl.startActivator(BundleContextImpl.java:954)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleContextImpl.start(BundleContextImpl.java:937)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleHost.startWorker(BundleHost.java:421)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.AbstractBundle.start(AbstractBundle.java:293)

at org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseClassLoader.findLocalClass(EclipseClassLoader.java:110)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.findLocalClass(BundleLoader.java:371)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.requireClass(BundleLoader.java:336)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.findRequiredClass(BundleLoader.java:914)

at org.eclipse.osgi.framework.internal.core.BundleLoader.findClass(BundleLoader.java:399)

at org.eclipse.osgi.framework.adaptor.core.AbstractClassLoader.loadClass(AbstractClassLoader.java:93)

at java.lang.ClassLoader.loadClass(Unknown Source)

at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(Unknown Source)

at org.eclipse.ui.internal.ide.model.WorkbenchAdapterFactory.<init>(WorkbenchAdapterFactory.java:26)

at org.eclipse.ui.internal.ide.model.WorkbenchAdapterBuilder.registerAdapters(WorkbenchAdapterBuilder.java:33)

at org.eclipse.ui.internal.ide.IDEWorkbenchAdvisor.initialize(IDEWorkbenchAdvisor.java:155)

at org.eclipse.ui.application.WorkbenchAdvisor.internalBasicInitialize(WorkbenchAdvisor.java:165)

at org.eclipse.ui.internal.Workbench.init(Workbench.java:789)

at org.eclipse.ui.internal.Workbench.runUI(Workbench.java:1325)

at org.eclipse.ui.internal.Workbench.createAndRunWorkbench(Workbench.java:254)

at org.eclipse.ui.PlatformUI.createAndRunWorkbench(PlatformUI.java:141)

at org.eclipse.ui.internal.ide.IDEApplication.run(IDEApplication.java:96)

at org.eclipse.core.internal.runtime.PlatformActivator$1.run(PlatformActivator.java:335)

at org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseStarter.run(EclipseStarter.java:273)

at org.eclipse.core.runtime.adaptor.EclipseStarter.run(EclipseStarter.java:129)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)

at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)

at org.eclipse.core.launcher.Main.basicRun(Main.java:185)

at org.eclipse.core.launcher.Main.run(Main.java:704)

at org.eclipse.core.launcher.Main.main(Main.java:688)

Lenke til kommentar

Når det gjelder JDeveloper bruker jeg denne oppskriften:

1 Lag en mappe i root, som du kaller for JDeveloper.

2 Kopier jdev.zip filen inn i dene mappen.

3 Pakk opp fila i denne mappem. Høyre klikk på jdev.zip og velg "extract here"

4. Gå deretter inn i c:\JDeveloper\jdev\bin og åpne jdev.conf med wordpad.exe.

5 Finn SetJavaHome c:\jdk1.3.1 Kommenter inn denne(hvis den er kommentert ut) og sett den til c:\j2sdk1.4.1_01 (eller noe lignende)

6. Finn

 

#

# Whether or not to enable JDK 1.4 assert keyword recognition

# in the editor syntax highlighting and code explorer.  Uncomment

# the line below to enable support.

#

#AddVMOption -DEDITOR_ENABLE_ASSERT=true (kommenter inn denne for å få med nøkkelordene i 1.4.x)

 

7 Gå ut i terminalvindu og skriv cd c:\JDeveloper\jdev\bin

og skriv deretter InstallOJVM.bat c:\j2sdk1.4.1_01 (hvis det er her du har SDKen)

Dette legger til oracel sin debugger, som skal være 20% raskere en hotspot :-)

8 Du må kopiere fila c:\j2sdk1.4.1_01\lib\tools.jar over til c:\JDeveloper\jdev\lib (her er det en tool.jar fra før, den skal overskrives)

9 Nå er du klar, finn fram jdev.exe i JDeveloper\bin katalogen. Lag snarvei av denne å legg på start menyen

Lenke til kommentar

Prøvde å sette java diren i begynnelsen av path'en men det gikk ikke. Skjønner ikke dette her jeg altså.

 

Skal prøve å få startet Jdeveloper da....

 

For å ta dette fra starten av: dersom man har en maskin som man nettopp har installert XP på - hva gjør man da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...