Gå til innhold

Jumpstart av Gammel AT PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i gamlemaskinen min brukte jeg en AT forsyning til å drive hd-ene og cd-romene mine da atx-forsyningen jeg hadde var for svak til å drive alt.

det jeg gjorde var at jeg åpnet psu'n og ganske enkelt fjernet hele av og på knappen og loddet sammen ledningene som gikk til knappen og jeg loddet løs og fjernet alle ledningene som gikk til de to hk-strømkontaktene. når jeg da plugget i strømmen på psu'n så startet den opp og hd'ene mine våknet til liv. det jeg brukte som av/på knapp for maskinen var av/på knappen på strøm-forgreneren som gikk til maskinen.

 

funket fett og krevde ikke noe mer hokus-pokus for å fungere.

Lenke til kommentar
i gamlemaskinen min brukte jeg en AT forsyning til å drive hd-ene og cd-romene mine da atx-forsyningen jeg hadde var for svak til å drive alt.

det jeg gjorde var at jeg åpnet psu'n og ganske enkelt fjernet hele av og på knappen og loddet sammen ledningene som gikk til knappen og jeg loddet løs og fjernet alle ledningene som gikk til de to hk-strømkontaktene. når jeg da plugget i strømmen på psu'n så startet den opp og hd'ene mine våknet til liv. det jeg brukte som av/på knapp for maskinen var av/på knappen på strøm-forgreneren som gikk til maskinen.

 

funket fett og krevde ikke noe mer hokus-pokus for å fungere.

hmm... ja men da var det belastning på 5v...

Skal teste bare med og ha ein hd koblet til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...