Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk fra Elkjøp


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund lurt på å anskaffe en tråløs router. I dag fikk jeg enda en av de evindelige reklamelappene fra Elkjøp. Der reklamerte de for en router til kr. 595 fra Netgear.

 

Det jeg lurte på er om dette er noe å satse på :hmm: ?

Endret av Zardoz51
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg så akkurat det samme tilbudet og tenkte det samme som deg. Jeg tok med meg lommeboka og skulle kjøpe den men da jeg kom frem var de ikke kommet inn. Jeg kjøpte heller en D-link på PSdata. Der vet jeg hva jeg får.

 

Jeg kjøper ikke slike ting på Elkjøp :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg kjøper ikke slike ting på Elkjøp  :yes:

Var det ikke nettopp det du var på vei dit for å gjøre, og hadde gjort om de hadde fått den inn?

OK du "busted" meg :thumbup:

Jeg er glad for at de ikke hadde fått det inn fordi jeg er mer en nok fornøy med det jeg har nå. Det er sikkert bedre enn det de hadde uansett.

Lenke til kommentar

Netgear er meget bra. Har selv ett Netgear PCMCIA-kort og det er det beste jeg har hatt - og jeg har hatt mange!

 

Netgear er verdens største produsent av nettverksutstyr.

 

Routeren WG614+ som de selger billig på Elkjøp er meget bra. Tilsvarende router (WG604) er testet på tomsnetworking.com og scorer bedre enn Linksys WRT54G på hastighet og stabilitet på trådløsdekning ved lav signalstyrke.

 

GW614+ er Editor`s Choice på Cnet.com og medfølgende USB adapter WG111 er noe av det beste trådløse usb adapter de har testet.

 

Jeg synes derfor tilbudet på Elkjøp er meget bra. Faktisk det beste i kvalitet og pris på markedet nå.

 

Bare ikke snakk med noen av "nekene" som jobber der. De får provisjon av å selge deg noe annet enn kampanjevarer og derfor er det ofte ett mareritt å kjøpe noe der. Ofte tar butikkene heller ikke inn kampanjevarer og selger deg heller noe dyrere, noe som er et vanlig og velkjent problem med Elkjøp.

Endret av Anaesthesis
Lenke til kommentar
OK du "busted" meg :thumbup:

Jeg er glad for at de ikke hadde fått det inn fordi jeg er mer en nok fornøy med det jeg har nå. Det er sikkert bedre enn det de hadde uansett.

Nå er er Netgear kjent for høy kvalitet på produktene sine, så du skal nok ikke være så altfor bombastisk på akkurat det. Men nå er jo kvalitet litt subjektivt også. Jeg brukte f.eks. et Billionton NIC på laptopen min for en god stund siden. Billionton er et meget billig Taiwan-merke, og scorer lavt på tester sammenlignet med f.eks. 3Com. Men Billionton PCMCIA-kortet var mer enn godt nok til mitt bruk, og jeg vil dermed si at kvaliteten var god ;)

 

Jeg er også litt nysgjerrig på hvorfor en Netgear router kjøpt på Elkjøp skulle ha dårligere kvalitet enn en nøyaktig lik Netgear router kjøpt på komplett.no. Hører ofte at man "ikke kan kjøpe sånt på Elkjøp/Expert", men ingen sier noe om at Komplett, Netshop, PSdata etc selger akkurat de samme tingene.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Mulig det blir en tur til Elkjøp og kjøper routeren.

Kan jo tross alt prøve det i 30 dager og lever det ikke opp til forventningene er det bare å levere utstyret tilbake med full retur av mine surt ervervede penger.

 

Problemet med Elkjøp eller noen av de sandre kjedene er vel det at mange har ikke peiling på hva de selger, men det er en annen historie. :devil:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...