Gå til innhold

SATA og IDE på MSI K8N NEO2 Platium


Anbefalte innlegg

jeg har 36 gig SATA raptor som windows disk. og en 200gb IDE disk.

Disse to = bare problemer. Det nyeste som skjer når jeg skal kopiere/jobbe med filer på 200gig'en er at pc'en henger seg totalt. Jeg har testet og feilsøkt litt å komme fram til at det er diskene som krasjer. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Noen med samme problemstilling som jeg har?erfaring.Jeg trenger hjelp. Dette er veldig problematisk.

 

på forhånd takk

 

Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm har selv opplevd at maskinen henger på det hovedkortet der. Trodde det var hoveddisken som er i ferd med å ryke, men siden du opplever problemer også så lurer jeg nesten på om kortet er buggy.. :hmm:

sant. da kan jeg utelukke at kortet er ødelagt. finnes vel kanskje noen updates til bios eller s-ata drivere.maybe. eller så er det bare å avskaffe seg med p-ata og inn med en 250 s-ata :yes:

Lenke til kommentar
jeg har 2xPata disker. Så om problemet ditt forsvinner med 2 av samme type er jeg usikker på. Jeg prøvde å disable S-ata i bios, men disken låser seg med gjevne mellomrom fordet.

:hmm: det kan være at kortet ikke liker p-ata disker. jeg har koblet p-ata disken ut å bare kjørt s-ata'en for en stund og den funker greit

Lenke til kommentar

Siste nytt hos meg er faktisk blåskjerm i IDLE? :cry: Problemet mitt MÅ jo være at harddisken er ødelagt. Den lager klikkelyder rett før det låser seg, og nå blåskjermen. Selv om den egentlig alltid har laget klikkelyder til tider. Disken er ca 3 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...