Gå til innhold

Hjelp til ny Mobil


Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke fulgt med på utviklingen av mobil telefoner i det siste, men tiden er inne for en ny en.

Har hatt Nokia telefon siden 1996-97 og byttet dem ut med gjevne mellomrom.

Den siste tiden har jeg hatt 6310i og er meget fornøyd med den.

Dette betyr ikke at jeg er fast låst i Nokia, men jeg heller litt mot den kanten.

Telefonen Bør tåle en del selvom det ikke er nødvendig med sprut og støt sikker.

Batteriet må kunne klare seg en lang helg på hytta.

Jeg kan godt vente 1 mnd eller 2 om der er kommende modeller.

Kvalitet er viktig.

 

Funksjoner:

 

Kalender: Ja. ( ett must) Stor fordel om denne er enkel å bruke, men alikavel noe proff.

 

MMS: JA

GPRS:JA

Edge: Nei

WAp : JA

Kalkulator: JA

Java: ikke sikker

Epost: NEI

Spill: JA. Men spiller ikke avanserte spill på mobil. Eks Chess,Bacgammon,arkanoid og lign.

 

 

Form.

 

From og farge er ikke viktig, men jeg liker nøytralt design, og klassisk utforming.

Klapp telefon kunne jeg hatt om jeg var helt sikker på at det var en solid telefon.

Støt sikker behøver den ikke være selvom det er en fordel slik jeg ser det, jeg har telefoene i 2 til 4 år. Antenne behøver ikke være intregert selv om jeg liker best at den er det. Telefonen behøver ikke være av de minste og vekt betyr svært lite.

 

Skjerm:

 

Skjermen sin størrelse har jeg ingen idè om. Jeg synes skjermen på min 6310i er stor nok, men det hadde ikke gjort noe om den var litt større.

Jeg ønsker selv sagt best mulig farge gjenngivelse, men jeg vet ikke hva jeg ser forskjell på.

Det som uansett er meget viktig er at det er en klar og skarp skjerm som også funker utendørs. Det hadde vært topp om lys styrken kunne stilles opp eller ned etter behov slik som en kan på PDA.

Vil definetift ikke ha touch screen.

 

Pris:

 

Jeg er ikke intresert i en billig telefon og har max 5k og bruke.

Telefonen må være uten binding.

Har ventilo som abbonemang. (Tror det heter det)

 

Diverse:

 

Har forkjærlighet for nokia, og har tenkt på nokia 6230i, men vet ikke

Det viktigste her er kvalitet.Og kvalitets følelse.

 

Kamera: Ja. Men kun om det kan faktisk brukes. Er ikke intresert i noe som tar dårlige bilder bare for å ha kamera.

 

Symbian: Dette virker på meg som en fordel, men ikke avgjørende

 

Triband: Telefonen kommer ikke til å bli brukt på utsiden av Europa, så dette er kanskje ikke nødvendig. Men god dekning er selvsagt et must..

 

Infarød: Nei

 

-Bluetooth:Ja

 

Minne er ikke viktig, men god plass til notater og telf nummer er meget viktig.

Vil ikke samle på bilder på telefonen.

 

Minnekort hadde vært topp, men da bør det virke som en lagrings plass som også kan brukes fra PC. Mass storage unit.

 

Ringe toner: Polifoniske kjekt og ha, men det beste hadde vært om en kunne bruke sine egene lyder, som en har på PC eller kan lage på PC.

 

MP3 spiller Og Radio:

 

Radio er ett must, men ikke MP3, skulle det være MP3 så må den som kamera være i en kvalitet som en er fornøyd med. ( Stereo )

 

3 G : Nei.

 

Wlan: Nei

 

GPS mulighet hadde vært artig men ikke ett must.

 

Batteri levetid: Som nevnt tidligere så må telefonen overleve en 3 til 4 dager med en del bruk. ( Da mest Ringe tid. )

 

Jeg bruker telefonen primært til ringing, men skriver en del tekst meldinger.

Telefonen er "alltid med" i alle fall når det er vanlig arbeids uke.

Lyd både ut og inn på samtale er viktig, og som jeg har nevnt tidliger så er kvalitet viktig.

Eks : jeg liker ikke knapper som lager masse lyder når en skriver en tekst melding.

 

Noen Hjelp å få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke hjelpe deg her

 

Men vi har en veldig fin søkemotor der du kan fylle inn hovedkravene dine

 

Om du finner et par telefoner i søket kan du skrive dem opp, så kan jeg kanskje hjelpe deg ;)

 

Om jeg skal komme med et forslag blir det nok å vente litt, da det kommer en del knall kamskjell og andre modeller med bra batteri og kvalitet

 

Men om du skal gå fra nokia må jeg si at Siemens er veldig ubehagelig i forhold :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...