Grundig Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 (endret) Heisann. Jeg har akkurat formatert alle partisjonene på PC'en og har nå fått lagt inn alle programmene på PC'en igjen. Det er deilig. Uansett har jeg støtt på et lite problem når jeg bruker DC++. Når jeg skal laste ned filer kommer som oftest connection timeout. Hva kommer dette av? Jeg har åpnet 2222 TCP og 2228 UDP i routeren. Disse har jeg også satt inn i DC++ innstillingene. Noen tips til hva som kan være galt? Jeg får lastet ned også, men som oftest står det bare connecting og ender i timeout. Endret 26. mars 2005 av Grundig
Albino Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Sjekk om du er passive eller active. Prøv med passive-mode først. Hvis ikke det virker så vet ikke jeg. Bruker du samme portene nå som før du reinstallerte?
Grundig Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 (endret) Nei, det gjør jeg ikke. Men det som er saken nå er at ZoneAlarm blokkerer når porten 2228 prøver å kontakt maskina mi. Hvordan slipper jeg den igjennom? Når det advarselsvinduet kommer opp står det ikke at jeg kan godta det. Er det noe jeg må stille på?` Edit: DC++ tegnet i ZoneAlarm blinker. Endret 26. mars 2005 av Grundig
Albino Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Det er sikkert noe du kan justere på der, men det første du kan gjøre er å slå av ZoneAlarm en liten stund og sjekk om DC virker da. Da finner du i hvert fall ut om ZoneAlarm er grunnen til at DC ikke funker.
Grundig Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 (endret) Vel, ZoneAlarm klikker i allefall noen ganger slik at jeg ikke kommer inn på websider. Jeg har nå skrudd den av og kommer fint inn på websider. Men DC++ fungerer fortsatt ikke slik det skal. Kan det være noe med portene jeg har åpnet tro? Advarsel som kommer opp Endret 26. mars 2005 av Grundig
Albino Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Det kan være portene. Jeg bruker 1416 på TCP og UDP og er nå i active-mode, men jeg var i passive før. Kan være mer styr med active, så sett portene i DC til 1416 og passive mode. Sjekk at routeren din har åpnet port 1416 på TCP og UDP og at den router port 1416 til din IP adresse. Restart DC. Det er også et triks... tror jeg...
Grundig Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Skal man ha samme port på både TCP og UDP?
Albino Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Advarsel som kommer opp Jeg er ikke ekspert på slik sikkerhet. Er ikke så paranoid... "Generic Host Process for Win32 Services" kan da vel slippes gjennom? Uansett: avslutt ZoneAlarm for en liten stund.
Grundig Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Jeg har sluppet den igjennom, men allikevel kommer den advarselen opp Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
Albino Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Hvorfor kommer den opp hvis du har avsluttet ZoneAlarm?! Har du avsluttet ZoneAlarm, eller har du lukket det?
Grundig Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Nei, den kommer ikke opp når ZoneAlarm er avsluttet. Men begynner å lure på om jeg skal bytte brannmur ettersom ZoneAlarm steller i stand så mye rot både med DC++, websider osv.
Albino Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Hvis ikke du får DC til å virke når ZoneAlarm er avsluttet så er det ikke mye vits i å bytte brannmur. Skal man ha samme port på både TCP og UDP? Vet ikke om en MÅ ha det, men jeg har det i hvert fall.
Grundig Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 (endret) Men jeg må jo ha en brannmur. Men vet ikke om andre gode alternativer. Edit: Bruker OutPost nå og den funker fint Endret 26. mars 2005 av Grundig
Grundig Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Skrevet 27. mars 2005 (endret) Jeg har testet ut revconnect (etter anbefaling fra fUzZy^), men her er akkurat det samme problemet. Jeg har åpnet port 2220 i routeren (både UDP og TCP), men det blir bare connection timeout. Hva kan jeg ha gjort galt? Dette funket helt fint før jeg formaterte. Eneste forskjellen nå er at jeg ikke har åpnet de samme portene. Fatter ikke hva som er galt, egentlig Endret 17. april 2005 av Grundig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå