Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*Løst* Får ikke konfigurert Linksys WAP11 v2.2


Anbefalte innlegg

Har en WAP11 v2.2 fra Linksys som jeg sliter litt med.

 

Når jeg prøver å koble til med den medfølgende programvaren for å konfigurere, ender jeg bare opp med denne beskjeden. APen er koblet til og fungerer fint med innstillingene fra fabrikken. Har to laptoper koblet opp via den nå. Ingen av laptopene får tilgang til å konfigurere heller. Hverken med programvaren eller med browser. Med browser blir det time-out hver gang.

 

Sjekket med Linksys support sin live chat, og fulgte tipsene derfra. Inkludert å koble direkte med kabel mellom AP og PC, sette fast IP til 192.168.1.1 på PCen. Får pinget IP adressen til AP, men får altså ikke koblet til for å konfigurere uansett hva jeg prøver på.

 

Noen som har noe erfaring med dette aksesspunktet og har støtt på lignende problemer? Eventuelt også løst dem? :D

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

før jeg kan prøve å hjelpe deg trenger jeg litt mer info:

 

- Har du en dhcp-server i nettet ditt eller er det ap'en som er det?

- hvilken adresse har du brukt i browseren din?

- vanligvis har routeren i et slikt nett adressen 192.168.1.1

- finnes det en router i nettet ditt?

 

hilsen,

bit

Lenke til kommentar

Vanligvis har jeg en router med DHCP aktivert. For å konfigurere APen har jeg koblet direkte til denne med kabel. Satte manuelt IP på PCen til 192.168.1.1, siden AP ifølge Linksys skal ha IP 192.168.1.251. Gjorde det på denne måten for å være sikker på at routeren ikke skulle forstyrre.

 

Når jeg gjør det på denne måten får jeg beskjed om at nettverkskabelen er koblet fra. Samme kabel kan kobles til routeren, og alt fungerer fint når jeg aktiverer DHCP igjen på PCen. Samme kabel mellom AP og router fungerer også fint. Det er rett og slett mellom PC og AP jeg ikke får noen kontakt.

 

Men når det står som nå, med AP koblet til router, så fungerer det trådløse nettet, og jeg har to laptoper her som kommer på nett via samme AP jeg ikke får kontakt med for å konfigurere.

 

Og ja, jeg har prøvd med både kabel og trådløst fra alle PCer, og har prøvd både med å sette fast IP samt DHCP. Ingen av delene fungerer.

 

AP har forøvrig ikke noen mulighet til å dele ut IP-adresser, det er altså ikke en DHCP server.

Lenke til kommentar

Løste problemet med å skrape Linksys APen og kjøpe en D-Link DI-624+ istedet.

 

Linksys hadde et forslag som sikkert kunne virket, nemlig å oppdatere firmware. Men for å få gjort det kunne det jo være en ide og faktisk få tilgang til APens konfigurasjon :wallbash:

 

Etter å ha forklart at jeg ikke fikk tilgang til konfigurasjonsmenyene i det hele tatt, fikk jeg tilbake samme svar fra Linksys om å oppdatere firmware. Så da ga jeg opp de menneskene og byttet.

 

DI-624+ virker helt uten problemer her :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...