aetat Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 (endret) Når jeg forsøker å legge inn driverne til lydkortet får jeg beskjed om at det enten ikke er satt i, eller at det er satt i feil. Begge bulighetene er noe vanskelig å få til da lydkortet (C-MEdia Azalia) er onboard på mitt MSI NEO 54G platinum. HAr forsøkt å hente ned nye drivere fra MSI, men de produserer samme resultat. I device manager er det to enheter som er uten drivere: SM BUS og PCI device. Driverinstallasjonen feiler når den forsøker å legge inn BUS driveren. Noen gode ideer? Endret 22. mars 2005 av aetat
Chief_R-W Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Kan være litt trøbblete å legge inn lydkort drivere og få det til å fungere ordentelig på et integrert lydkort. Det du kan gjøre er å prøve å oppdatere bios eller å kløpe et pci lydkort. Blir mye bedre lyd med et pci lydkort enn de integrerte merket selv stor forskjell fra et integrert og til et Crative Soundblaster 5.1 Har nå Creative Sound blaster Audigy. Lydkort er nokså billig og for et nytt kort koster rundt 200. Dette er et bra kort til prisen http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147368
aetat Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Skrevet 24. mars 2005 Det å kjøpe et nytt lydkort nå er en smule uaktuelt... Er det lydkort på hovedkortet, så skal det virke. Uansett hvor bra lyden er (ikke det at jeg kjøpte det pga. lydkortet, det er mer en prinsippsak).
aetat Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Skrevet 25. mars 2005 Lyd er på i BIOS. Kan velge mellom Azalia, AC97 eller disable, har prøvd alle tre. flere ganger. ingenting hjelper. MSI sin DigiCell mener også at jeg ikke har lydkort...
Gjest Skrevet 25. mars 2005 Skrevet 25. mars 2005 (endret) Har du lagt inn brikkesettdriverene til hovedkortet ditt? Det kan være at det hjelper på... Endret 25. mars 2005 av Gjest
aetat Skrevet 26. mars 2005 Forfatter Skrevet 26. mars 2005 Da har jeg lagt inn brikkesett driverne. Det hjalp ikke.
LA8464 Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 http://www.msi.com.tw/program/support/driv...?UID=607&kind=1 Mulig feil driver ?
DeadbeaT Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Har akkurat samme problemet her, er mektig skuffet over at msi ikke har en faq for ting som dette, men i allefall, har ingen svar, la oss få vite om du finner ut noe la også denne posten virke som en gjenoppliver så jeg slipper å lage en ny -.-
Gjest Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Har dere forsøkt å se om det ligger en nyere driver på Windows Update? Det kan være at en fullstendig reinstallasjon av Windows løser problemet...
DeadbeaT Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg har en nyinstallert windows ( 1 dag gammel) tviler på at å installere windows på nytt atter en gang vil hjelpe.. updatene får jeg vel kjøre igjen heller
aetat Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Har prøvd med ny SP2 og de nyeste driverne til hovedkortet og lydkortet. Hjalp fint lite...
aetat Skrevet 10. april 2005 Forfatter Skrevet 10. april 2005 Nye BIOS drivere... v1.5 Floppy disk(s) feil (40)one CMOS checksum error -Defaults loaded Artig med oppdatering av BIOS. Noen forslag? Kommer ikke inn i BIOS uansett hvor iherdig jeg hamrer på DEL. Eneste BIOS jeg kan komme inn i er RAID BIOS, og den vil jeg ikke inn i, har bare en SATA disk.
aetat Skrevet 20. april 2005 Forfatter Skrevet 20. april 2005 Har returnert kortet til komplett. Fukk dementi fra den siden. Nytt kort på vei i posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå