Gå til innhold

Studio 8, Problemer med Capture til ny harddisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har instalert en ny harddisk for redigering av video ved hjelp av Pinnacle Studio 8 (Versjon 8.14). Den nye hardisken (Hitachi Deskstar 7K250 - HDS722512-VLAT80, 120GB, ATA-100, IDE 7200 opm, 8MB) fungerer tilsynelatende OK.

Problemet kommer når jeg laster inn lyd og bilde fra videokameraet ved hjelp av Studio 8 og ned på den nye hardisken. Det som blir overført er bare halvparten av bildene og hele filmen blir hakkete når den spilles av fra hardisken igjen. Hvis jeg laster inn på den gamle hardisken (C:) så fungerer det helt OK.

Jeg har sjekket belastningen på CPU'en i de to tilfellene og tror problemet ligger her. Når jeg overfører lyd og bilde fra kamera til den nye hardisken ligger CPU'en og jobber stort sett i peak d.v.s 100% av CPU kapasiteten. Når jeg overfører til den gamle hardsiken (C:) så ligger CPU belastningen på mellom 15-20% !!

Hvorfor det er slik skjønner jeg ingen ting av, men håper noen kan hjelpe meg :cry:

Mvh,

Dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ut av probemet :D !!

Problemet var at i BIOS'en så ble ikke den nye Hardisken (Drive 1/Slave) ikke gjennkjent, selv om alts Windows XP fant den nye Hardisken !?

Når jeg gikk inn i Setup'en for BIOS og satt verdien på Drive 1 fra OFF til AUTO, så greide maskinen å finne den nye hardisken også i BIOS'en.

Resultatet ble at skrivehastigheten til den nye hardisken økte nesten 3 ganger og CPU belastningen ble ca. en 1/3 av hva den var tidligere. Fra å ligge på 100% ligger den nå på ca. 33% ved ovrføring av data fra video til harddisk. :thumbup:

Skrevet

DagVaavik,

hyggelig :D . Dessuten skal du ha ros, som fersk medlem, for at du tar deg tid til en tydelig forklaring på hvordan problemet ditt ble løst. Alt for mange får hjelp her uten å si hvordan det bidro til å løse problemet - da får jo vi som prøver å hjelpe liten tilbakemelding på om rådene var gode. Nå ordnet du riktignok opp selv her, men tilbakemeldingen din var ikke mindre viktig av den grunn.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...