Gå til innhold

AGP Pro = AGP 8X?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-28 19:36, tordtheman skrev:

...og gf4 ti4200 støtter AGP Pro, ja :wink:



 

 

gjør det det? isåfall, hvordan får du det ned i en vanlig AGP 1x/2x/4x slot da? siden AGP Pro slot'ene er lengre. og dersom kortet støtter AGP Pro, får du nemlig ikke til og sette det i en vanlig AGP slot.

Lenke til kommentar

På ikke-AGP Pro port er det en "lås" som er istedet (men har ikke samme effekt) for forlenginga på AGP Pro portene. gf4 ti4200 går derfor også til agp x4 (og kanskje til x2), det er ikke et must å ha AGP pro til det kortet.

 

Litt dårlig ordforråd av meg...

 

_________________

Hjelp!

 

[ Denne Melding var redigert av: tordtheman på 2002-06-28 19:46 ]

Lenke til kommentar

Her tar dere litt feil. AGP Pro gir ikke høyere spenning til skjermkortet. Det gir heller ikke x8 hastighet. Det AGP Pro betyr er at man har økt muligheten for strømtilførsel til skjermkortet, slik at det kan trekke opptil 50W og 110W(her vet jeg ikke hvorfor det har blitt referert til to forsjellige tall) istede for 25W som var max når AGP-standarden kom. Til å begynne med hadde AGP samme maximale effekt-tilførsel som PCI-portene. Dette har med tiden blitt for lite for nyere skjermkort. Pro standarden kom i 1999 sammen med 440LX og 440BX chipsettene.

 

Infoen ble funnet på toms hardware...

http://www.tomshardware.com/graphic/00q3/000922/

 

_________________

shwassat.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Kong_Tom på 2002-06-28 21:05 ]

Lenke til kommentar

men AGP Pro porten er større enn AGP 4x porten, nede i AGP Pro porten min finner jeg en lås, så jeg kan fint bruke AGP 4x kort OG AGP Pro kort, men dette går da vel ikke andre veien også? når AGP Pro kort er lengre enn AGP 4x kort, da det blir det jo rett og slett ikke plass til AGP Pro kortet i AGP 4x porten...!! eller?

 

så er Geforce4 ti4200 AGP-Pro ELLER bare AGP 4x???

Lenke til kommentar

AGP 8x er en del av den nye AGP 3.0 spesifikasjonen (som gjelder AGP 4x og 8x...PS! 4x er også del av AGP 2.0 som de fleste kjenner :smile: )

 

AGP Pro port er forlenget i begge ender iforhold til en standard AGP port, og gir strøm nok til kort som bruker AGP Pro port....samt at kortene er som regel mye større en "vanlige" skjermkort (ex.: GeForce4 etc)

 

Kilde;

 

http://www.agpforum.org/specs_specs.htm

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-06-28 21:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 21:06, Jannis-15 skrev:

men AGP Pro porten er større enn AGP 4x porten, nede i AGP Pro porten min finner jeg en lås, så jeg kan fint bruke AGP 4x kort OG AGP Pro kort, men dette går da vel ikke andre veien også? når AGP Pro kort er lengre enn AGP 4x kort, da det blir det jo rett og slett ikke plass til AGP Pro kortet i AGP 4x porten...!! eller?


så er Geforce4 ti4200 AGP-Pro ELLER bare AGP 4x???



 

Du har TO typer agp porter (fysiske) En standard AGP port og en AGP-pro port. Den sistnevnte er "større" ja (litt lengre). Men begge disse typene kan være 1X/2X/4X og 8X.. Pro porten er som sagt for kort som trenger/trekker mer strøm. Jeg kjører et ASUS GeForce256 64MB PRO kort i en vanlig AGP port uten problemer.. så Pro-kort passer i standard AGP-port, men jeg måtte ta av en "feste-klipps ting" (hvit plastikk) for å få det nedi porten..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-28 21:25, Jannis-15 skrev:

hva er egentlig fordelen med agp pro? raskere grafikk?

jeg trodde geforce4 var det raskeste kortet på markede i dag, er dette murlig om geforce4 ti4200 bare støtter agp 4x? er ikke agp-pro og agp 8x mye raskere enn agp 4x?



 

AGP Pro er for kort som krever ekstra mye strøm (f.eks. noen såkalte kort designet for CAD...altså kort som brukes i bedrifter etc....og GeForce4 er ikke kort optimalisert for "tung" grafikk (ikke fps...ikke spilling :smile: ))....AGP 8x er en splitter ny hastighet (tror ikke det er utgitt (altså i salg i butikker) hovedkort idag som støtter 8x)....og 8x er selvsagt kjappere enn 4x :smile: ....men ikke bland det med AGP Pro....

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-06-28 21:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...