Gå til innhold

Program for å få tatt backup av outlook-mail osv..

above

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Nå er dagen kommet hvor jeg skal formatere! Har ikke formatert på 54 uker :w00t:

Men nå må jeg formatere, grunnen er at den går tregt og at det er forskjellige ting som ikke virker som det skal, men jeg tror uansett at den har godt av en rengjørelse. Men i den forbindelse vil jeg ta backup av forskjellige ting-

Hvilke program kan jeg bruke til å få tatt backup av alle outlook express mailene mine og hvor finner jeg favorittene i Opera?

Takker for hjelp på forhånd! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opera mappen -> Profile -> Opera6.adr

Angående mail's:

Velg Verktøy/Altermativer fra menyen og deretter skillearket Vedlikehold. Klikk på knappen Lagre mappe, og banen til mappen med filene åpenbarer seg i dialogboksen.

Du kan nå merke og kopiere mappens bane fra denne dialogboksen. Deretter kan du lime den inn i adresselinjen i Windows Utforsker, og taste Enter for å gå direkte til den riktige mappen (dette er i seg selv et godt tips for å arbeide med lange filbaner). Hvis adresselinjen eventuelt ikke vises, kan du slå den på med menyvalget Vis/Verktøylinjer/Adresselinje.

Siden du forhåpentlig skal kopiere filene med jevne mellomrom, er det en god idé å lage en snarvei til mappen fra skrivebordet, slik at du enkelt kan bruke den senere. En annen og vel så god idé er å flytte filene til en lettere tilgjengelig mappe med knappen Endre, for eksempel «C:\Outlook Express».

Merk at mappen bare inneholder filene for e-post og nyhetsgrupper. Adresseboken må kopieres separat med menyvalget Fil/Eksporter. Og hvis du etter hvert går litt lei av de utallige filene til Outlook Express, kan du vurdere å gå over til Outlook: Den lagrer alle data (inkludert adresseboken) i en eneste fil.

Dette er bare kopiert rett fra en guide jeg hadde liggende. Så om det er skrivefeil etc, så er det ikke min skyld :p

Skrevet

Takker!

Det jeg gjorde var å gå på "fil" og deretter exporter. Når jeg skulle legge de inn igjen trykket jeg på det samme bare "importer" :D

Nå er maskinen min formatert og den går 10 ganger raskere :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...