AlekXP Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Kjøpte nytt hovedkort for noen dager siden. Hovedkortet er av typen ASUS Jeg har også kjøpt ett kabinett av typen Mercury' På kabinettet er de i front, to USB2 Porter, en FireWire, en utgang til mikrofon og utgang til lyd der vi kan koble hodetelefoner på). Er det noen vet hvor jeg skal plassere de "pins'a" for å få lyd på det framme på kabinettet? På hovedkortet står det "FP_AUDIO", kan det være noe?
tørrfisk Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 (endret) Det skal følge med en bruksanvisning for både kabinett og HK hvor det står hvor du skal koble kablene. fks. RL_LEFT, GROUND osv. er ikke alltid at de bruker nøyaktig samme forkortelsene men du kan gjette deg fram. Edit: På hovedkortet er det en samling med 3 grupper pins (vanligvis) som har 2 jumpere på. Disse tar du av og setter Front audio connector kablene inn. Endret 16. mars 2005 av tørrfisk
AlekXP Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Jeg har sett i manualen. Det står ikke så spesefikt der liksom. Men jeg har funnet en "plass" på hovedkortet som heter FP_AUDIO, der er det to jumpere som ser slik ut: ":::.:". Skal teste fram når jeg har komt hjem fra skolen
AlekXP Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Jeg fant da en ledning med følgende tekst. "R-RET, MIC-IN, GROUND OG MIC-POWER. Kan dette være det du snakket om?
tørrfisk Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Jepp! R-RET står for Right etellerannet Det er 2 forskjellige "R" plugger den ene står det R-RET og den andre husker jeg faktisk ikke hva det står på.. :hmm Finner du noen andre plugger med "L" og "R" på? har du tatt av jumperen på pluggene?
AlekXP Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Jeg har noen kabler der det står; R-OUT, L-RET OG L-OUT.
tørrfisk Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Okay! Da må du bare slå opp i manualen til Hovedkortet og se hvor du finner de på hovedkortet! Viss du gir meg hovedkortmodellen så kan jeg finne det for deg.
tørrfisk Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Det står på side 2-28 i instruksjonsboka di viss du har K8N-E Deluxe. Viss du ikke har instruksjonsboka di kan du laste den ned her: http://www.asus.com/support/download/selec...uxe.pdf~zaqwedc
AlekXP Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Da skal jeg teste det du har vist der. Og om det funker, så aner ikke du hvor glad jeg er for det !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå