Gå til innhold

Microsoft Word lukkes etter noen sekunder

Luza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ett problem en stund, med at Word lukkes like etter at jeg åpner ett dokument.

Hvor mange sekunder det går før word lukkes varierer, noen ganger rekker jeg å skrive ett par setninger - andre ganger to bokstaver.

Har reinstallert windows og office 3-4 ganger. Har også installert med andre windows og office cd'er.

Har også søkt igjennom alle filer på pc'n og ikke klart å finne noe virus.

Klarer lissom ikke helt å skjønne hva dette kan være - noen som har hørt om lignende?

Kan det være ett hardware problem (av en eller annen merkelig grunn...) - eller har jeg en eller annen fil liggende en plass som ikke er helt god...?

Maskina er en Dell Latitude og har fønka utmerket i 1 1/2 år før den slo seg vrang.

Alle forslag tas imot med stoooor takk - og har du løsninga skal du få en stoor klapp på skuldra :thumbup:

Harald Kvande

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan også være spyware som har kommet inn på maskinen din.

Disse kan du fjerne lett ved å bruke SpyBot Search and Destroy.

Søk etter SpybotS&D på www.google.com

Skrevet

Er det kun word som lager problemer, eller er det andre programmer som har merkelig oppførsel ?

(tenker med en gang feil på minne når jeg ser slike ting)

Skrevet
Har hatt ett problem en stund, med at Word lukkes like etter at jeg åpner ett dokument.

Hvor mange sekunder det går før word lukkes varierer, noen ganger rekker jeg å skrive ett par setninger - andre ganger to bokstaver.

Har reinstallert windows og office 3-4 ganger. Har også installert med andre windows og office cd'er.

Har også søkt igjennom alle filer på pc'n og ikke klart å finne noe virus.

Klarer lissom ikke helt å skjønne hva dette kan være - noen som har hørt om lignende?

Kan det være ett hardware problem (av en eller annen merkelig grunn...) - eller har jeg en eller annen fil liggende en plass som ikke er helt god...?

Maskina er en Dell Latitude og har fønka utmerket i 1 1/2 år før den slo seg vrang.

Alle forslag tas imot med stoooor takk - og har du løsninga skal du få en stoor klapp på skuldra :thumbup:

Harald Kvande

Prøv å kjør Word fra Ledtekst. Har noen ganger hatt problemer med programmer som bare lukker seg uten en feilmelding eller noe... Da har jeg gjørt dem fra Ledtekst, så har jeg fått en feilmeldig, slik at jeg har kunnet løse problemet.

Aner ikke om dette har vært til hjelp, men da har jeg i hvertfall prøvd :blush:

Skrevet

Prøv å starte Word uten tillegg og uten å laste inn maler, dvs. ved å klikke Start -> Kjør og skrive winword /a og trykke enter. Hvis Word fungerer da betyr det sannsynligvis at det er noe galt med normal.dot (den globale malen som lastes inn når du starter Word). Søk frem til normal.dot (som regel ligger den i C:\Documents and Settings\ditt_brukernavn\Programdata\Microsoft\Maler), endre navnet til normal.old og start Word på nytt. Hvis ikke dette hjelper kan du finne andre alternativer her:

http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/ProbsOpeningWord.htm

Skrevet

Tusen takk så langt folkens.

Skal teste ut forslagene deres i morra:D

(er en pc på jobb...sitter og koser meg med min nye laptop nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...