Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk gjennom en pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på lan til helgen og jeg har planlagt å ta med meg to pcer. Men det er sansynligvis bare en nettverkskontakt til hver. Er det da mulig å kjøre nettverket slik:

Switch ====> Min PC med 2 nettverkskort ====> Min andre pc

Vil jeg da kunne få internett på begge? Vil de få samme ipadresse ut av pcen min?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Tror det skal gå hvis du setter opp en "bridge connection". Er sikker på hvordan man gjør det.

Skrevet (endret)
Hver pc både vil og får sin egen ip adresse. funksjonen til den maskina med 2 nettverkskort heter da gateway.

Men er det mulig at de får samme ip ut av gateway?

Hvilken av pcene burde jeg sette som gateway? Den somjeg har tenkt til å bruke som hovedpc (spilling, nedlasting osv) eller den som bare skal brukes til nedlastning og internett

Endret av Blackslash
Skrevet

du bør sette den beste maskina som gateway, da får du mindre loss på nettverket.

et tips er å sette ip adressene manuelt, da har du bedre kontroll.

Skrevet

Så, dersom jeg setter opp en bro mellom nettverkskortene, så setter jeg på en ip ut, som er den jeg får. Og på den andre pcen setter jeg min gateway som gateway, setter egen ip på den og hva skal jeg ha på dns?

Burde jeg kjøre 1000MB ut og 100MB internt?

Skrevet

Har du mulighet så kjører du 1gbit så gjør du det, men det er ikke så stor forskjell.

Du spør om hva du skal sette som DNS. du kan sette den som står i routeren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...