Zafar Iqbal Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hei Håper noen avanserte Photoshop brukerer kan hjelpe meg her. Jeg er flittig Adobe bruker men kan ikke alle fuinksjonnen. Problemet er at Jeg tegner en header til en webside. Når jeg har tegnet og lage de forskjellige bølge formenen som jeg ønsker. Velger jeg rasterize layer og legger en outline på layeret som fungerer bra, bortsett fra når jeg laster opp bildet til serveren, da blir det en hvit strek på utsiden av outlinen? Har prøvd med blur og litt foskjellig, men det fremhever bare den hvit streken? Her er et lite utsnitt av bilde. NB!! Det er kun der det er kurver dette skjer, ikke ved rett streker. Hjelp Endret 14. mars 2005 av Zafar Iqbal
Zafar Iqbal Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Er det virkelig ingen som kan Adobe Photoshop her...
kvikks Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Det er fordi buene anti-alias mot bakgrunn, du må inn å rense de piksel for piksel, altså fjerne det hvite Bruk gif som filformat
Mistar Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 du ville forresten sikkert fått mer svar hadde du postet den under programmering og "webdesign"
Zafar Iqbal Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Skrevet 17. mars 2005 Det er fordi buene anti-alias mot bakgrunn, du må inn å rense de piksel forpiksel, altså fjerne det hvite Bruk gif som filformat Sorry Du misforstår. Det er ikke noen bakgrunn på bildet. Det grå du ser på bildet ovenfor er bakgrunn definert i css. Selve bakgrunnen i psd filen er transparang.
kvikks Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Det er fordi buene anti-alias mot bakgrunn, du må inn å rense de piksel forpiksel, altså fjerne det hvite Bruk gif som filformat Sorry Du misforstår. Det er ikke noen bakgrunn på bildet. Det grå du ser på bildet ovenfor er bakgrunn definert i css. Selve bakgrunnen i psd filen er transparang. Ja, men det er akkurat det som skjer uansett... Du kan ikke bruke transparent her, og skulle det brukes måtte png bli brukt (gradvis transparent), men da vil du få problem i IE.. Bruk bakgrunnsfarge på bildet med buene, disse kan godt være bare en piksel rundt buene, så kan resten være transparent.
Zafar Iqbal Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Det er fordi buene anti-alias mot bakgrunn, du må inn å rense de piksel forpiksel, altså fjerne det hvite Bruk gif som filformat Sorry Du misforstår. Det er ikke noen bakgrunn på bildet. Det grå du ser på bildet ovenfor er bakgrunn definert i css. Selve bakgrunnen i psd filen er transparang. Ja, men det er akkurat det som skjer uansett... Du kan ikke bruke transparent her, og skulle det brukes måtte png bli brukt (gradvis transparent), men da vil du få problem i IE.. Bruk bakgrunnsfarge på bildet med buene, disse kan godt være bare en piksel rundt buene, så kan resten være transparent. takk det bekrefter min mistanke. Tanken var å lage en portal slik at sidene hadde samme desginet men andre bakgrunner, noe som ville fungert utmerket dersom dette hadde gått. For da hadde jeg bare trengt å lage 3 forskjellige css med forskjllige bg colors/imgaes på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå