Gå til innhold

Skjermkort - Klikker under test


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sliter med at dataen min henger seg i spill. Går helt fint 15 sek, men etter det fryser bildet seg med jevne mellomrom i ca 2 sek.

 

Prøvd å kjøre en 3dmark test på det nå, men da hang hele dataen seg og jeg måtte restarte.

 

Har testet stort sett alt annet i pc'en min, og alt tyder på at det er noe galt med skjermkortet.

 

Hva tror dere? Noen tips til ting jeg kan teste?

 

System:

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz

 

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

 

MSI K8N NEO2 Platinum nforce3 250 Ultra

 

XFX GeForce 6800 Ultra 256MB Skjermkort

 

Har satt minne i slot 3og 4 ettersom det er den eneste muligheten som ikke henger seg helt (har ikke prøvd slot 2 og 4)

 

Håper på respons

 

Vh Gen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hvordan er temperaturen på skjermkortet når du spiller, og rett etter en kræsj?

 

Hvordan er temp ellers i kabinettet ditt (CPU, system, etc)

 

Har du sjekket at viften på skjermkortet "snurrer" rundt?

 

Jeg har hatt et lignende problem, og for meg var det en kombinasjon av feil (er enda ikke helt ferdig med å teste). Hvertfall, så langt har jeg kommet til følgende problemer:

-datamaskinen kræsjer spesielt ved kjøring av 3D animasjon

-Viften på mitt Radeon 6000XT hadde tatt kvelden. Satt på ny vifte VPU recover ga seg. Har nå byttet HK og gått over til GT 6600 PCIe

-Litt for aggresive timings i RAM (kjørte Memtest over natten og fikk feil, dog ikke på et enkelt "pass". Satte ned Command rate og dermed ingen feil)

-Det ser ut som om applikasjonen Corecenter skaper litt trøbbel spesielt ved CS:S. Denne er nå avinstallert og har testet med CS:S i over 1 time just nå, alt vel sålangt. Skal "stresse" pc litt mer til uka.

 

Mitt tips er at du begynner med å analysere temp for datamaskinen, eventuelt tenke på om det er noe spesielt du har installert i det siste. Ikke noe konkret svar, men kanskje noe du kan jobbe videre med.

 

-juwa

Endret av juwa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...