Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kan få kjøpt Canon 350 XT for 899USD i New York til uka. Det er ca. 5500 Nok.

 

Dette pga av at en venn er der borte noen dager, men jeg er usikker.

 

I dag har jeg et Canon G2 som tar greie bilder, men det er 3 ting jeg ikke er fornøyd med.

 

1. Treg oppstart

2. For treg ved bildetaging

3. Treg autofokus

 

 

Vil dette være MYE bedre med 350XT?

 

Er kit linsa på 350XT dårligere eller bedre en linsa på Canon G2?

 

Burde jeg slå til?

 

Usikker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350XT? Er det den nye EOS 350D?

 

Det er gjerne andre navn på kameraene i statene, men hvis det er den nye 350D, så er dette ett godt tilbud. Hvis kameraten din blir stoppet i tollen, kan det vel være han må betale tollgebyr og moms for det?

 

Kit-linsen som følger med 300D, 350D og 20D yter ikke kameraene full rettferdighet, men de er uansett bedre enn linsen som sitter på G2 ettersom de er større og mer lyssterke. Alle de tre punktene du lister opp angående treghet vil også være ett ikke-eksisterende problem på disse kameraene.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Canon Rebel XT (US)= Canon 350D (EU)

 

Nåvel, men 899 $ var billig, er dette pris med eller uten kit-linsen ?

Det billigste jeg har funnet er 999$ inkl. kit linse og 899$ uten, ville bare gjøre deg oppmerksom på det.

Dersom du har bestilt med, kan du gi meg et tips på hvor du fant den, jeg har en bror i New York som skal fikse et til meg. :fun:

Lenke til kommentar

Før du slår til på tilbudet bør du undersøke om firmaet er seriøst. Hvis det f.eks. er snakk om bhphotovideo i new york, så er det et seriøst firma. Det er mulig å sjekke andres erfaringer på www.resellerratings.com om jeg ikke husker feil. Søk opp butikken der og les.

Lenke til kommentar
Jeg kan få kjøpt Canon 350 XT for 899USD i New York til uka. Det er ca. 5500 Nok.

 

Dette pga av at en venn er der borte noen dager, men jeg er usikker.

 

Det er vel ei avgiftsfri grense på 6000kr, så visst dette er omtrent det einaste som skal handlast "over there", så slepp han vel unna moms når han skal gjennom tollen her heime. I så fall er dette eit godt kjøp.

 

Visst han/du må ut med moms, så er det betre prisar å få her på bjerget ser det ut til. Sjekk produktguiden https://prisguiden.no/produkt/26911

Lenke til kommentar

Sakset fra tollvesenet sine nettsider:

 

"Regler for fritak fra toll og avgifter

 

Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

 

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol eller tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land.

 

Barn under 12 år kan ikke, toll- og avgiftsfritt ta med andre matvarer enn mineralvann, sjokolade- og sukkervarer."

Lenke til kommentar

Rebel XT / 350D vil være raskere en G6 på alle områder.

 

Jeg kom fra USA i dag. Kjøpte EOS 20D, EFS 17-85 IS og EFS 10-22 der borte.

Med dagens kurs på 6.10 er prisene meget hyggelige.

20D til 7500kr, EFS 17-85 til 3500kr og EFS 10-22 til 4200kr

 

18-55 objektivet er OK til prisen, men du bør helt klart vurdere EFS 17-85 IS.

17-85 gir et meget pratisk zoom område, og objektivet er en god del skarpere enn 18-55. Med IS (optisk billedstabilisering) kan du i praksis ta skarpe bilder helt

ned mot 1/20 sek.

 

Husk at hvis du kjøper over disk i New York, må du betale 8.625% sales tax.

Dette får du ikke refundert ved utreise fra USA.

 

Det tryggeste stedet å handle foto utstyr i New York er B&H Photo.

Du finner dem på 420 Ninth Avenue.

 

 

Roger

Lenke til kommentar
Jeg kan få kjøpt Canon 350 XT for 899USD i New York til uka. Det er ca. 5500 Nok.

 

Dette pga av at en venn er der borte noen dager, men jeg er usikker.

 

I dag har jeg et Canon G2 som tar greie bilder, men det er 3 ting jeg ikke er fornøyd med.

 

1. Treg oppstart

2. For treg ved bildetaging

3. Treg autofokus

 

 

Vil dette være MYE bedre med 350XT?

 

Er kit linsa på 350XT dårligere eller bedre en linsa på Canon G2?

 

Burde jeg slå til?

 

Usikker!

Det kommer "Sales Tax" i tillegg til denne prisen. I New York er vel den 8-10%. Vet ikke om du kan få refundert dette ved utreise. Jeg fikk det da jeg kjøpte kamera i New Orleans for en del år tilbake, men reglene kan være forandret siden den gang.

 

Jeg har en Canon G2 og har også en 300D (som jo er et tregere kamera enn 350XT, eller RebelXT som det heter i USA). 300D har en helt annen respons enn G2. Autofokus er veldig mye raskere og du har i det hele tatt en mye bedre kontroll over bildetagningen.

 

Jeg synes at kit-linsen er overraskende bra. Den tar minst like skarpe bilder som G2, men den er mindre lyssterk. Mens G2 har en maks blender på f2.0-f2.5, så har kit linsen f3.5-5.6. Dette er temmelig stor forskjell. Nå er 350XT betydelig mer støysvakt enn G2 slik at du kan bruke høyere ISO instilling, noe som delvis kompenserer for den tregere linsen. Du vil også finne at 350XT har mindre dybdeskarphet enn G2. Dette er både positivt og negativt. Krever at du er mer bevisst på blenderinnstillingen. På G2 tok jeg 95% av bildene på P, mens jeg på 300D i mye større grad bruker blenderprioritert program.

 

Jeg tror ikke du vil angre hvis du kjøper dette kameraet. Selv om G2 tar svært gode bilder kan du med 350XT ta bilder som du ikke en gang gidder å prøve på G2 fordi motivet er borte før G2'en får fokusert.

 

Vær oppmerksom på at det er stor fare for at 350XT kommer til å koste deg veldig mye mer enn innkjøpsprisen. Man blir ofte rammet av en sykdom som kalles CAS (Canon Acquisition Syndrome), noe som medfører stadig trang til å kjøpe flere linser, kraftigere blits, større minnekort osv. ;-)

 

Mvh Bård

Lenke til kommentar

Det ble ikke noe kjøp i USA denne uka. Drar selv til London i morgen og regner med å få kjøpt 350D med std.kit linse til rundt 6000-6500 ( etter refusjon av 17,5% VAT).

 

Da får jeg også prøvd å holde kamera før jeg bestemmer meg.

 

Er det noen som har en seriøs butikk å rekommendere i London?

 

Regner med at det blir 350D, selv om mitt ønskekamera er er som følger:

 

Vridbar 2 tommers LCD som kan ses i sollys og som kan brukes som søker

Oppstart, autofokus, shutter lag som på EOS 20D

Zoom 4x og blender f.2.0 - 2.5.

 

Dvs. en kombinasjon av dagens mest avanserte kompaktkamera og semi-prof sDLR.

 

Regner med at det kameraet ikke kan kjøpes på morgendagens Londontur.

 

Burde kanskje vente til høsten når G7 kommer med DIGIT II, Highspeed transfer, Fastspeed start, zero-lag shutter, zero time autofocusing, 6x zoom og 8.2 Mp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...