Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problem forårsaket av netstumbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva er det egentlig netstumbler gjør med nettverkskonfigurasjonene, og hvordan kan jeg tilbakestille dette? Etter at jeg har brukt netstumbler blir nemlig alltid windows egen meny for trådløse nettverkskoblinger ubrukelig...

Jeg vil bruke mitt oppsett for å ha tilgang til internet fra min bærbare når jeg er ute på tur. Skal reise i Europa med bil i sommer.

Finnes det mulighet i Netstumbler til å se om de ulike nettverkene har delt internet?

Håper ikke jeg støter folk med dette innlegget. Jeg mener det ikke er så feil å "låne" internet fra ulike aksesspunkt så lenge det ikke utnyttes for mye og systematisk.

knut

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei,

Hva er det egentlig netstumbler gjør med nettverkskonfigurasjonene, og hvordan kan jeg tilbakestille dette? Etter at jeg har brukt netstumbler blir nemlig alltid windows egen meny for trådløse nettverkskoblinger ubrukelig...

knut

Why does NetStumbler disconnect me from the network?

A6. If you have "Options->Reconfigure card automatically" checked, it will configure your card with a profile that uses a null SSID and BSS mode (It will not change your WEP settings). Also, when it sees another network that has a better signal than the one you're connected to, it may disconnect the current connection so that it can get the AP name on the other network.

Ta vekk krysset på "Reconfigure card automatically"

Da kan du surfe å "Stumble" samtidig

Finnes det mulighet i Netstumbler til å se om de ulike nettverkene har delt internet?

Nope,du må teste manuelt..Mulig du kan lage et script som gjør det for deg,feks. pinger www.vg.no og gir tilbakemelding om det går eller ikke

http://www.netstumbler.org/forumdisplay.php?f=24

Jeg vil bruke mitt oppsett for å ha tilgang til internet fra min bærbare når jeg er ute på tur. Skal reise i Europa med bil i sommer.

God Tur :D

Bruker manual

http://www.stumbler.net/readme/readme_0_4_0.html

Endret av taz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...