kingvald Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Hei, Har nettopp satt op trådløst nettverk bestående av en stasjonær og en barbar pc, men overføringshastigheten mellom maskinene er meget lav - ca. 0,5 - 1 MB/s. Bruker belkin wireless access punkt 54g + belkin usb 54g adapter på stasjonær samt innebygd trådløst på bærbar, hp nc8000. Begge maskinene har god til meget god tilknytning til nettverket (54 Mbps) og hastigheten på internett er upåklagelig Noen som har peiling på hva som er galt? kingvald
kingvald Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Skrevet 13. mars 2005 Glemte å si at jeg kjører XP pro sp2 på begge maskinene kingvald
Heia Skrevet 14. mars 2005 Skrevet 14. mars 2005 Jeg sliter også med det samme..Har ett 3Com 54Mbit A/B/G Access Point, Intel pro 54Mbit adapter på lappisen, AP og Lap står i hver sin etg. får ikke mer en 7-8Mbit ved overføring i det interne nettet..Hadde ventet mellom 20-30Mbit.. Bruker 64bit WEP kryptering..XP på alle pc'er..Signalstyrken er utmerket, alt er satt opp korrekt.. Jeg kobler opp på følgende måte...SHDSL modem-->10/100 switch-->Access Point.. Jeg kommer tilbake med mer hvis jeg finner ut noen grunn til hvorfor det går såpass tregt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå