Gå til innhold

trenger strømadapter til audiointerface


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ett presonus firepod audiointerface i USA og trenger en løsning for å bruke det i Norge. Bak på boksen står det 12 to 24vdc or 15vac 20watts.

Det følger med ett adapter hvor det står input: 120vac 60hz 0.4A output: 15vac 2000mA. Er litt bekymret over at det står 60hz input, noe jeg burde tenkt over før jeg kjøpte det. Er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg var på Clas Ohlson, men der hadde de bare 12vac adaptre, og det står ingen informasjon om polaritet for dc. Noen som har forslag?

 

Edit: dette står på hjemmesiden om power supply: Ext line Transformer, Internal Switching.

Endret av trampetromme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg ut som etter det du beskriver, at strømen reguleres etter inntaket i boksen (internal switching). Dvs. at den tar både veksel og likestrøm og at den ikke bryr seg om polariteten da den likerettes inne i apparatet.

Art. nr. 32-8529 på Clas Ohlson skulle duge fint. Den kan levere fra 30W ved 12VDC til 35W ved 24VDC og skulle være perfekt til ditt bruk. (koster 300)

 

Den gamle addapteren som det står 120vac/60 Hz på bør du ikke bruke (her hjemme), selv med en 220->110VAC adapter da den kanskje ikke liker 50Hz som vi har her. (Alle trafoer som tar 50Hz kan også ta 60Hz, men ikke motsatt.)

 

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...