Gå til innhold

HJELP!! Trenger noen tips fort!! HK problem!


grumz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forleden skulle jeg hjelpe min far med å sette sammen en billig maskin som kun skal brukes til internett, mail og brevskriving. Med andre ord en avansert skrivemaskin.

 

Jeg valgte derfor å prøve sette sammen en Micro ATX maskin med bllige komponenter.

 

Jeg valgte disse delene:

 

MSI MS-6378 Socket A Hovedkort med LAN, Audio og VGA 2d/3d skjermkort innebygget.

 

AMD Duron 1.0 GHz OEM (200 MHz bus) Socket A CPU

 

Original SDRAM PC1333 128 mb

 

Cooler Master CPU-Vifte Socket A/7/FCPGA

 

Jeg monterte dette i et M-ATX kabinett.

Jeg slo på maskinen for å komme inn i BIOS men fikk ikke noe bilde på skjermen. Jeg vet hovedkortet kommuniserer med skjermen, da det kommer en "click click" lyd når jeg slår på maskinen.

Maskinen teller heller ikke opp når jeg slår den på.

Jeg har sjekket at RAM brikken står skikkkelig i, og at alt virker korrekt med prossesoren. Selve kortet har nesten ingen jumpere, så det er nok ikke det heller.

 

Har noen en idè om hva dette skyldes?

Kortet har innebygget VGA, hvorfor kommer det ikke bilde?

Hvorfor kommer det ingen pipe eller "telle" lyder fra datamaskinen når jeg slår den på?

 

Takker på forhånd for alle eventuelle forslag. Jeg trenger all hjelp jeg kan få!

 

vennlig hilsen,

Nick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AU AU AU. Dette lukter hovedkortfeil!!! :sad: Hvis du ikke har noen form for lyd eller bilde når du starter den opp, men viftene begynner å svirre?

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg testa alle de andre delene i maskinen din mot en annen maskin som du vet funker. Virker som om du må bytte hovedkort.

Lenke til kommentar

Takket så mye for gode tips!

 

Maskinen fungerer nå utmerket.

Hva problemet var, er jeg sannelig ikke helt sikkert på. Flyttet litt fram og tilbake på RAM brikken og trykket den HARDT ned. Tok også ut av CPUen, og satte den inn igjen.

 

Da dette var gjort fikk jeg de lenge etterlengte pipe lydene. Deretter var det plankekjøring hele veien hjem.

 

Flott med et froum som dette.

 

Vennlig hilsen,

Nick

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...