Gå til innhold

GeForce3 eller ATI i lengden?


Commanders

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATI vil nok ha bedre bildekvalitet (også i lengden) men all historie sier at Geforce linjen tjener mer og mer på nyere drivere o.l. etterhvert som tiden går... og ATI gjør vel ikke.

 

Husker da Ragefury kom, da Radeon1 kom - masse spetakkel da det var nytt, idag er de akterutseilt av sine "likeverdige" den gang

Lenke til kommentar

De kjører vel GL som alltid (siden de hater MS/DX), så en test av GF3Ti200 vs Radeon8500, der datt ATI langt bak GF3 i OpenGL, pga dårlige OpenGL-drivere.

Gikk over fra GF1 DDR til GF3 for noen dager siden, og synes det virker som GF3 har generelt bedre 3D-kvalitet, med akkurat samme settings i driver og spill.

Lenke til kommentar

Nvidia kort er nok egentlig det sikreste valget stort sett.. ATI har maskinvaremessig bedre kort , men p.g.a dårlige / ukompatible / trege drivere , så får det aldri utnytta fult potensiale i alle spill , mens f.eks. mitt MSI GeForce2 TI 200 føler jeg at jeg får bra ytelse i alle spill (endog kunne godt hatt msi geforce3 ti 200 ) men måtte prioritere til andre ting.

 

Var jeg deg ville jeg kjøpt et MSI GeForce3 TI 200 til 2600 fra http://www.psdata.no det er meget overklokkingsvenlig , og har både video inn og utgang (praktisk). Har du mer spenn så gå for ti 500 , men personlig er det ikke verdt de 1200 ekstra kjøp heller en 60 gig disk eller.no mer ram eller.no anna ... om 3-4 måneder får du geforce3 ti 500 til under 3000 kr alikavel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...