Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB SMC WIRELESS 11b Ommsnekring.


Anbefalte innlegg

Dette har jeg: USB SMC WIRELESS 11b (usb 1.0, trådløst kort.)

 

Dette vet jeg: Kortet har to antenner.

 

Dette vil jeg: Lodde en ledning enten ene eller begge antenne uttakene slik at jeg kan lage en RSMA plugg. (er ikke stø på begrepene innenfor trådløs enda).

 

Hvorfor: For å spare penger, det er dyrt å kjøpe et PCMIA kort til min laptop.

 

Når jeg har fått på pluggen kan jeg koble til en trådløs superantenne jeg skal kjøpe.

 

Problemstilling: Jeg har ikke peiling på om jeg skal koble til begge antennene. Og hvordan jeg skal gjøre dette for å få til RSMA pluggen/adapteret. Ikke vet jeg heller om det ligger begrensninger i chipset : Omni directional begrenset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har to antenner pga av at nettverkskortet selv velger det som er best for øyeblikket.

Jeg har gjort det samme som du på et Linksys USB kort, og på et Linksys pcmcia kort, jeg klippet banen på den ene antennen som er i printplaten og loddet på plugg/antenneledning.

Du må ikke bruke begge antennene, la det ene stå urørt.

Lenke til kommentar

mest sannsynlig har du antenne som en litt lang avbrutt kobberbane i printplaten, den kan gå sammen til en annen bane, ikke sikkert, men du skraper med noe skarpt på printplaten til kobberbanen er brutt.

Så lodder du da senterleder på enten plugg eller ledning på den delen som går innover,altså på den delen som er kuttet, men du må og lodde skjermen, det er mest sannsynlig den delen av kobberbanen du ser mest av på printplaten.

 

Er en glimrende veiledning her , prinsippet er det samme på de fleste kort.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=341996

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...