kms Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Heisann, Jeg er på utkikk etter en ny bærbar til bruk i jobben. For å gi en idé om hva jeg er ute etter: hvis jeg hadde kunne brukt Mac i jobben hadde jeg kjøpt en Powerbook 15" på sekundet. De er forholdsvis tynne & lette (ikke stort mer enn 2kg), utrolig stillegående, og kraftig nok til de vanligste arbeidsoppgaver. Men nå jobber jeg bl.a. en del med .NET, og må ha en Windows maskin. For å si litt om bruksmønsteret -- til vanlig har jeg en stasjonær, men reiser forholdsvis ofte til Oslo. Da er jeg gjerne der et par dager i slengen; noen ganger flyr jeg i møter og trenger det med som møtemaskin, andre ganger blir jeg sittende ved skrivebordet. Når jeg først har en sånn bærbar vil den også fungere som hjemme-PC. Arbeidsoppgavene går i programtuvikling & noe bildebehandling, men stort sett bare med bilder til skjerm, ikke enorme megabyte-monstre til trykk. Prøvde ut en Fujitsu Siemens Amilo D8020 vi hadde stående, men den er håpløs som alt annet enn desktop replacement, altfor svær og bråkete til å kunne ha med seg. Har kikket på ThinkPad T42 men synes de er i dyreste laget. Nå har jeg kastet blikket på Sony Vaio S-serien, evt. FS, men har hørt rykter om at de sliter med viftestøy -- noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Andre tips? Nøkkelord: skikkelig portabel (vekt ikke så mye mer enn 2kg), stor nok skjerm til å kunne bruke en hel dag (ikke 10", helst noe i 13-14"-kategorien), stillegående, noenlunde kraftig men ikke noe supermaskin. Grafikkkort er nokså uvesentlig, jeg skal ikke spille på den. Vet at Zepto, Whitebox osv. har mye for pengene men synes de blir for lite robuste i konstruksjon til proff bruk. Powerbook 15" er som sagt idealmaskinen. Erfaringer med Sony'ene, evt. andre tips mottas med takk!
maceto Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 bruker t42 selv, du får de for 15 lapper vet du... virker fint til den bruken du skal ha de til.
kms Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 T42 for 15 lapper? Har sett dem til nærmere 24.000? ASUS W3000 ser forresten ganske lovende ut...
souljah Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 den asus'n så fin ut, nesten som at jeg angrer på at jeg har bestilt en asus m6800, men bare nesten, syns også at v6000v og w5000 ser veldig fine ut også..
Kanstad Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 (endret) Hva med Acer TravelMate383TMi da? Acer TravelMate 382TMi/PM 725 - 12.1"/80GB/512MB/DVD-DUAL/WLAN/XP Pro 1,61 kg Brenneren er ekstern FW, men likevel... ca 16500 eller noe sånt.... Endret 6. mars 2005 av Kanstad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå