cizz Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Hei Tenkt å kjøpe meg ny bærbar pc. Den skal brukes til skolearbeid, mp3, Internet, osv. Har ikke tenkt å spille noe særlig på den, men at det blir litt FM i ny og ne skal du ikke se vekk ifra. Kan tenke meg eg god levetid på batteriet, og helst 16:10 skjerm. Det som kanskje er aller viktigest er at den er tilnærmet lydløs. Har sett litt på noen alternativer. Budsjettet er på ca 12 000. Dell Inspiron 6000 Har ikke råd til mer enn 1 år henteservice, men tar hardisken med 7200 rpm, prisen blir 12500. FSC Amilio M1425 Acer Aspire 1692 Grunnen til at jeg linker til Deal er at jeg får kankje kjøpt den igjennom jobben, og de handler på Deal. Da slipper jeg moms
eivind04 Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Grunnen til at jeg linker til Deal er at jeg får kankje kjøpt den igjennom jobben, og de handler på Deal. Da slipper jeg moms Du slipper ikke momsen selv om du kjøper den gjennom jobben, de må viderefaktorere den til deg og da er de momsberettiget. Hadde jobben tilbyd den som arbeidspc hadde de kunnet trekke fra momsen men de kan da ikke selge den til deg!
texaz Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jeg kikket på akkurat de samme maskinene men kom til at acer hadde for dårlig grafikk kort. Fujitsu for dårlig oppløsning på skjerm. valgte derfor dell
overLoad Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Grunnen til at jeg linker til Deal er at jeg får kankje kjøpt den igjennom jobben, og de handler på Deal. Da slipper jeg moms Du slipper ikke momsen selv om du kjøper den gjennom jobben, de må viderefaktorere den til deg og da er de momsberettiget. Hadde jobben tilbyd den som arbeidspc hadde de kunnet trekke fra momsen men de kan da ikke selge den til deg! Jo man slipper momsen hvis man bruker nettolønnsordningen.
Stangvik Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 (endret) *Annonse fjernet* Endret 6. mars 2005 av ^Th0mas^
eivind04 Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Grunnen til at jeg linker til Deal er at jeg får kankje kjøpt den igjennom jobben, og de handler på Deal. Da slipper jeg moms Du slipper ikke momsen selv om du kjøper den gjennom jobben, de må viderefaktorere den til deg og da er de momsberettiget. Hadde jobben tilbyd den som arbeidspc hadde de kunnet trekke fra momsen men de kan da ikke selge den til deg! Jo man slipper momsen hvis man bruker nettolønnsordningen. Da er det snakk om en hjemmepc avtale og ikke et kjøp. Hjemmepc avtale går som en leieavtale på 3 år deretter kan den kjøpes. Firmaet slipper da moms samt arbeidgiveravgift på månedsbeløpet, det er dette som gjør at mottaker kan få leiebeløpet på bruttolønnen og dermed spare skatt på maskinen. Regler for hjemmepc er: 3 års internett, 3 års support, 3 års garanti, du skal ha programmer som er på maskinene på arbeid. Dette for at det skal ha en opplæringsfunksjon.
Stangvik Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 (endret) heillj no kjæftn dinj dinj terængpulte fjell jeit. *Advarsel utdelt* Endret 6. mars 2005 av ^Th0mas^
cizz Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Skrevet 7. mars 2005 Skal høre med det angående jobben, men uansett hvordan er X300 128mb vs. X600 64 mb vs. 9700 128mb? Hvilke forskjeller? Merker jeg heller mer og mer mot Dell her. Da må jeg i tilfelle bestille innen onsdag, da blir det 1024MB RAM. Går utifra de kjører i Dual da det står 2x512? Fant ut en ting. Dersom du tar den billigeste alternativet av Dell Inspiron 6000, og oppgraderer til 1,73GHz, 1024MB RAM, ATI X300 128MB, 60GB harddisk 7200rpm, DVD-Brenner, WSXGA blir det ca 16.000. Men dersom du velger den dyreste av Inspiron 6000 med de samme specs'ene, så koster den ca 12.500. Må mixe å trikse litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå