jox Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 hvordan gjør jeg så det kommer side 1 2 3 4 ......... 90 91 92 94 på gjesteboka mi. Nå er det slik at du må trykke neste side. linkene til neste side er: side=gjestebok&from=11 neste side der igjen: side=gjestebok&from=21
Gilbert Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Du bør først finne ut hvor mange sider det er tilsammen: ceil($antall_innlegg_tilsammen/$antall_per_side) Deretter må du finne ut hvor mange du vil ha foran .... og etter ....: 1,2,3,4 ... 7,8,9,10 Lag en snutt som sørger for at du ikke får overlappinger, 1,2,3,4...2,3,4,5 f.eks bør man unngå. Og så løser en whileløkke resten :-)
jox Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 (endret) er litt vanskelig fordi det er en gjestebok og da vil antall sider forandre seg hele tiden. koden for å printe neste side nå er: (($from>1) ? "<a href='$me$getvars&from=".(($from-$ppp<1)?1:$from-$ppp)."'>Forige side</a> " : "").(!(($from+$ppp>$numposts)) ? " <a href='$me$getvars&from=".($from+$ppp)."'>Neste side</a>" : ""); tror jeg Endret 16. mars 2005 av jox
kadutrur Skrevet 17. mars 2005 Skrevet 17. mars 2005 Dette virker (sakset fra et svar jeg fikk på et tilsvarende spørsmål her): <?php $start=$_GET['start']; //setter startpunkt for SQL select if (!isset($start)) $start=0; //lister 10 og 10 poster - antallet kan selvsagt endres $sql="SELECT * FROM table LIMIT " . $start . ", 10"; $sql_result=mysql_db_query($sql); //finne antal poster $query="SELECT count(*) as count FROM table"; $query_result=mysql_db_query($query); $row=mysql_fetch_array($query_result); $numrows=$row['count']; //lage Prev/Next linker if ($start > 0) { echo "<a href=\"" . $PHP_SELF . "?start=" . ($start - 10) . "\">Previous</a><br>\n"; } if ($numrows > ($start + 10)) { echo "<a href=\"" . $PHP_SELF . "?start=" . ($start + 10) . "\">Next</a><br>\n"; } //her kommer loop for å liste data ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå