Gå til innhold

Har problemer med min tagan 480w PSU


Anbefalte innlegg

hei! fikk min tagan 480w igår, og idag skulle jeg installere den i min PC, men maskina mi ville ikke starte opp, viftene går for fullt, men jeg får ikke noe bilde på skjermen, og når jeg slår av maskina så høres PSU`en ut som en tikkene klokke? noen som vet om dette er normalt? eller hva som kan gjøre at den er sånn? kan den være defekt?

 

mine specs er:

 

asus A8N SLI deluxe

3200+ winchester

OCZ 3200 CAS2 (husker ikke helt modell navnet.

asus 6600 GT

Zalman cpu vifte (den med både aluminium og kobber)

 

 

resten av tinga har jeg koblet fra, etter som jeg ikke trenger de under feilsøkingen.

 

takk for alle svar!

Endret av trollshaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes veldig ut som en defekt psu.

Tikkingen, hvis det er sånn tikking som jeg tror det er, så er det en defekt switche transistor i strømforsyninga. En kortslutning der fører til overbelasting og den automatiske strømbegrenseren vil klikke ut for så å klikke inn igjen, finne ut nok en gang det er kortslutning og klikke ut igjen. Dette er en vanlig feil i tver. Og det er samme type strømforsyning i tver som i pcer.

 

Siden viftene dine går så er antagligvis 12v delen i orden.

Men når pcen ikke vil starte er det kansje 5v eller 3,3v delen som har defekt transistor. og pcen starter ikke uten alle nødvendige spenninger.

Lenke til kommentar

Funker den ikke så send den tilbake med en gang og få en ny. Min Tagan 480 har fungert som en drøm i et år nå. Du har sikkert vært uheldig og fått en defekt sak som har lurt seg gjennom kavalitetskontrollen... Du kan jo prøve den i en annen maskin for å være sikker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...