Gå til innhold

Hvordan formatere xp


Anbefalte innlegg

Jeg har en harddisk som er delt i to (ikke fysisk). Den ene delen inneholder alt jeg har og bruker på maskina mi (stasjon c:) og den andre delen (stasjon d:) inneholder systemgjennoppretting. Hvordan kan jeg opprette den tidligste profilen, dvs den profilen jeg hadde da jeg kjøpte pcen uten å formatere c og d. Boot-cd hørte ikke med og jeg er redd for å herpe d: når jeg formaterer c:

 

Noen som veit om det er mulig å bare formatere c: og så gjenopprette ved å bruke systemgjenoppretting som ligger på d:

 

Takk

Trenger raskt svar pga wolfet vil ikke virke lenger .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om en partisjon som inneholder et image av stasjonen må du ha en eller form for cd eller floppy som kan laste dette over på c: etter at den er formatert.

 

Mitt tips: Kontakt leverandør. De kan alltid sende ut CD! Tom Microsoft sender ut CD om du har lisensnøkkel. Lykke til.

 

Men hvis du med systemgjenoppretting mener de snapshotsene som Windows XP tar nå og da er svaret NEI. De inneholder bare registry + noen andre konfigurasjonsfiler, ikke hele windows.

Lenke til kommentar
Hvis det er snakk om en partisjon som inneholder et image av stasjonen må du ha en eller form for cd eller floppy som kan laste dette over på c: etter at den er formatert.

 

Mitt tips: Kontakt leverandør. De kan alltid sende ut CD! Tom Microsoft sender ut CD om du har lisensnøkkel. Lykke til.

 

Men hvis du med systemgjenoppretting mener de snapshotsene som Windows XP tar nå og da er svaret NEI. De inneholder bare registry + noen andre konfigurasjonsfiler, ikke hele windows.

Jeg kjøpe pcen og fikk ikke boot-cd. (De sa at det lå ferdig installert os på pcen min da jeg fikk den).

 

Hvordan får jeg cd fra microsoft?

 

Edit: Jeg har fått en liten "hefte" sammen med pcen min og den har cd-key men ikke cd. Merkelig

Endret av realfingolfin
Lenke til kommentar

du må gå på leverandøren til pc'en, da dette er tydelig en OEM utgave.

han må skaffe deg en installasjons cd. ( du har betalt for den OS'en, når du fekk

med lisensnøkkelen )

microsoft er i sånne tilfelle ( OEM ) ikke villige til å hjelpe.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...